به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از شب گذشته میزبان زائران از سراسر کشور می باشد که با شور و شوقی وصف ناپذیر دراین مکان مقدس حضور یافته و با دعا و نیایش و حمد و سپاس با واسطه قرار دادن آن امام همام به درگاه الهی، عزت و سربلندی مسلمانان جهان را خواستار شدند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در سالروز میلاد خجسته پدر بزرگوار آن حضرت به طرز باشکوهی آذین بندی و چراغانی شده و از شب گذشته برنامه های شاد و متنوعی شامل مولودی خوانی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و همچنین سخنرانی ‌های مذهبی در خصوص فضائل و ویژگی ‌های شخصیتی و اجتماعی آن امام همام از سوی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در حال اجراست.
دربیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز به همین مناسبت مجالس جشن و سرور برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) را بیان می کنند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به آن امام همام نشان دادند.
در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و حسینیه ها و مساجد نیز آیین های جشن و سرور با حضور شیفتگان خاندان عصمت وطهارت (ع) ترتیب یافته و شرکت کنندگان ضمن تبریک به یکدیگر به مناسبت این روز بزرگ ، برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان دعا کردند.
امام موسی کاظم (ع) در 20 ذی الحجه سال 128 هجری قمری در روستای (اَبواء) (بین مکه و مدینه) در خانه امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم شیعیان و بانو حمیده دیده به جهان گشودند.
آن حضرت در سن 21 سالگی به امامت رسید و دوران امامت ایشان با سال های آخر خلافت منصور عباسی، هادی و هارون مقارن بود.
امام موسی کاظم (ع) در علم و تواضع، مکارم اخلاق و کثرت صدقات، سخاوت و بخشندگی زبانزد عام و خاص بود به گونه ای که ایشان به صورت ناشناس به نیازمندان کمک می کرد.آن حضرت از عابدترین و زاهدترین، فقیه ترین، سخی ترین و کریم ترین مردم زمان خود بود؛ مهمترین القاب آن حضرت کاظم ، صابر، صالح و امین می باشد.
آن امام همام با دانش وسیع در گسترش دین اسلام بسیار تلاش کردند و ضمن پاسخگویی به شبهات، در این زمینه شاگردانی را تربیت نمودند.
امام موسی بن جعفر(ع) به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری و محبوبیتش در بین مردم در زندان هارون الرشید حبس شد و سرانجام در 25 رجب سال 183 هجری قمری در 55 سالگی، به‏ وسیله زهری که در زندان سندی بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسید، بارگاه ملکوتی ایشان در کاظمین است.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.