به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم درمصلای قدس افزود: امروز آقای ترامپ وگروه اقدامش وهمه بدخواهان و همه پیمان شکنان بدانند که ملت بزرگ ایران به فضل الهی در برابر همه توطئه های آنها خواهند ایستاد.
وی گفت: همچنین چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیزباشکوه تر برگزار می شود و دشمنان اسلام طعم تلخ شکست را به فضل خدا می چشند.
وی درادامه با اشاره دیدار هیات دولت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم نکات مهمی که معظم له دراین دیدار بیان کردند مورد توجه روزافزون قرار گیرد و برای مهار گرانی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و همکاری، همدلی و عزم قوی تر در دستور کار قرار گیرد.
اعرافی با اشاره به ضرورت اتکا به منابع داخلی و نشان دادن قدرت دربرخوردهای خارجی تصریح کرد: در پایان هفته دولت قوای سه گانه و دیگر نهادها برای حل مشکلات مردم تلاشی دوچندان داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای کشور درحوزه دفاعی و هواپیمایی افزود:با وجود همه مشکلات، این ملت بزرگ و بسیجیان سرافراز به فضل الهی در یک صف فولادین در برابر پیمان شکنان خواهند ایستاد و با اقتدار به راه خود ادامه می دهند.
وی مقدم بسیجیان به ویژه بسیجیان سرافراز گردان بیت المقدس و جمعی از ارتشیان و نیروهای نظامی و مسلح را به نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم را گرامی داشت و برای همه نیروهای امنیتی و نظامی آرزوی توفیق و سلامتی کرد.
وی با تبریک میلاد امام موسی کاظم(ع)، امام هفتم شیعیان به محضر دختر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: از همه مرم شریف ایران که پرچم پرافتخار غدیر را به اهتزاز درآورند و این مراسم را باشکوه تر در ایران و جهان اسلام برگزار و شیعه و سنی به مقام والای امام علی(ع) عرض ادب کردند، تقدیر و تشکر می کنم.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: باید غدیر وحدت آفرین و پرشکوه به عنوان عید بزرگ الهی در همه جهان اسلام و ایران بزرگ داشته شود و پیام روح افزا و سعادت بخش آن در همه عالم طنین انداز شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، به ویژه شهدای مدافع حرم، شهدای حوزه و دانشگاه و شهیدان قدوسی، رجایی و باهنر و با اشاره به پایان هفته دولت گفت: از اقدام هایی که مسئولان و دولتمردان برای به خدمت مردم انجام داده اند، سپاسگزاریم و امیدواریم مسئولان درصدد ارتقای خدمت های خالصانه بیشتر برای مردم باشند.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور درادامه با گرامیداشت روز مباهله اظهار کرد: باید مکتب پرافتخار خاندان عصمت و طهارت را به جهان و نسل جوان معرفی کنیم.
وی همچنین با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: مقوله بانک همچنان محل سخن است و انتظار می رود در اصلاح قانون بانکداری اسلامی نظرات مراجع عظام تقلید، اقتصاددانان و مبانی اسلام و خدمت خالصانه به مردم و توسعه سرمایه گذاری؛ مدنظر قرار گیرد.
اعرافی با بیان این که خدمات شایسته بانک ها را می ستاییم، اما اصلاحاتی در این بخش ها لازم است، افزود: باید بانک مرکزی در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد تا شاهد احیای صنعت و تولید بیشتر باشیم.
وی به روز صنعت چاپ اشاره و اظهار کرد: قم یکی از قطب‌‌ های چاپ به ویژه در زمینه دینی در کشور است و باید این استان در عرصه این صنعت به رشد و توسعه برسد.
امام جمعه موقت قم، به روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بازنشستگان را به عنوان سرمایه های کشور مورد احترام قرار دهیم و به خانواده بیش از گذشته اهتمام بورزیم.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.