حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا کارگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: در آستانه عید بزرگ غدیر خم این همایش با حضور 400 تن از طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی از 42 ملیت در حال برگزاری است.
وی افزود: طلبه های غیر ایرانی که به تازگی با زبان فارسی آشنا شده اند به همراه استادان خود در این همایش حضور دارند و طی مدت پنج روز با ابعاد مختلف واقعه مهم غدیرخم در تاریخ اسلام آشنا می شوند.
وی ادامه داد: از جمله نکات برجسته این همایش پرداختن به منابع اهل سنت در خصوص واقعه غدیرخم است و طلاب شرکت کننده در همایش با نگاه علمای اهل سنت پیرامون این موضوع مهم، آشنا خواهند شد.
کارگر گفت: همایش غدیر از نگاه اهل سنت، صبح ها به صورت علمی در قالب نشست های تخصصی برگزار و در طی آن 60 کارگاه آموزشی با حضور 35 استاد برجسته تشکیل می شود؛ همچنین شرکت کنندگان در این همایش بعد ازظهرها در برنامه های فرهنگی متنوعی که برای آنان تدارک دیده شده است، شرکت می کنند.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.