به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از هتل راسپینا در قم اظهار داشت: تعدادی از خانه مسافرهایی نیز در سطح شهر فعالیت می کنند که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مجوزی ندارند، ولی دارای معیارهای خانه مسافر هستند، از این رو ساماندهی شده و برای آنها مجوز صادر شود.
وی افزود: باید تعداد واحدهای اقامتی دارای مجوز در قم افزایش پیدا کند تا مسافران با امنیت خاطر بتوانند در این مکان ها اقامت گزینند.
وی گفت: سالانه شاهد حضور 25 میلیون گردشگر در قم هستیم این در حالی است که تخت های مورد نیاز این تعداد مسافر تامین نشده و در این عرصه کمبودهایی وجود دارد.
وی گفت: بیش از 26 هزار تخت در قم برای پذیرایی از گردشگران نیاز است که باید شاهد جذب سرمایه گذار در این عرصه و افزایش تعداد واحدهای اقامتی در شان استان قم باشیم.
وی با تاکید بر این که محور توسعه استان قم گردشگری زیارتی و مذهبی است گفت: در حال حاضر در استانداری قم سه معاونت از جمله معاونت هماهنگی امور زائران، معاونت اقتصادی و منابع انسانی و معاونت عمرانی در حوزه گردشگری و توسعه زیرساخت ها فعال است.
عالی پور اضافه کرد: همچنین ستاد تسهیلات زائران با 11 کمیته که یکی از این کمیته ها بر عملکرد خدمات رسانی تاسیسات گردشگری نظارت می کند تا خدمات مناسبی به مسافران ارائه شود.
وی با بیان این که با ارائه خدمات مناسب زمان اقامت مسافران در قم افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی طبق ارائه آمار دانشگاه قم به عنوان متولی پژوهش های میدانی در خصوص مسافران ساعت اقامت مسافران 36 ساعت ثبت شده است.
وی تاکید کرد: با کیفی سازی خدمات و جلب رضایتمندی مسافران می توانیم این زمان ماندگاری را افزایش دهیم که به تبع آن شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در قم می شود.
وی با تاکید بر معرفی صنایع دستی قم در تاسیسات گردشگری گفت: هتل، هتل آپارتمان ها، مجتمع های گردشگری و بین راهی باید مکان هایی را برای معرفی صنایع دستی هنرمندان قمی اختصاص دهند.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: همچنین در ایستگاه محمدیه راه آهن قم باید غرفه صنایع دستی برپا شود ضمن این که در کنار این فعالیت ها، شرکت هنرمندان در نمایشگاه های داخلی و خارجی نقش موثری در فروش محصولات دارد که باید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بسترسازی های مناسبی در این زمینه انجام دهد.
وی همچنین بر رونق توریست درمانی تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی قم با راه اندازی مرکز درمانی باعث حضور گردشگران خارجی به داخل کشورمان برای درمان ناباروری شده است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.
عالی پور خاطرنشان کرد: استان قم دارای ظرفیت های مختلف در حوزه های درمانی، سلامت، تفریحی و تاریخی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
هتل راسپینا در چهار راه غفاری قم با زیربنای 6 هزار متر مربع، 45 اتاق، 110 تخت، اشتغال 25 تن و ارزش 340 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی در قم شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی با 12 هزار تخت پذیرای مسافران است.

** مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این آیین اظهار داشت: در هفته دولت 15 طرح گردشگری در استان به ارزش 512 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از هتل راسپینا شاهد افزایش تعداد هتل ها و ایجاد اشتغال برای 25 تن و 110 تخت خواهیم بود.
حمید یزدانی ادامه داد: همچنین 2 مهمانپذیر با 75 تخت و ایجاد اشتغال برای 13 تن به ارزش 59 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: همچنین 2 مجتمع گردشگری به ارزش 100 میلیارد ریال و یک واحد بوم گردی در بخش خلجستان به ارزش چهار میلیارد ریال از مهمترین طرح های گردشگری است که افتتاح می شود.
وی با بیان این که 9 دفتر خدمات مسافرتی نیز در این هفته به بهره برداری می رسد گفت: 9 میلیارد ریال ارزش این تعداد دفتر خدمات مسافرتی است که باعث افزایش تعداد دفترهای خدمات مسافرتی در استان قم شده است.
وی گفت: پیش از این حدود 60 دفتر خدمات مسافرتی در قم فعال بوده است.
دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.