مهدی متقیان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: گندم در حوزه پدافند غیرعامل، یکی از مهمترین کالاهای مورد نیاز مردم است که مکان ذخیره سازی آن باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا امنیت غذایی آنان تامین شود؛ در همین رابطه راه دسترسی مناسب یکی از استانداردهای مورد نیاز سیلوهای ذخیره سازی گندم است تا این محصول از طریق راه های مختلف تامین و در دسترس شهروندان قرار گیرد.
وی افزود: سیلوی گندم قم 110 هزار تن ظرفیت دارد و با اتصال آن به شبکه راه آهن سراسری، نیاز مردم قم به گندم و سایر غلات به آسانی از طریق مسیری ایمن تامین و مازاد نیاز استان نیز به سایر مناطق کشور، صادر می شود.
مهمترین مکان ذخیره سازی گندم دراستان قم، سیلوی بتنی شهید نخعی با ظرفیت ذخیره سازی 110 هزارتن است که دارای 36 کندو با توان تخلیه و بارگیری 200 تن گندم در ساعت می باشد.
وی با اشاره به اهمیت اتصال سیلوی قم به شبکه خط آهن سراسری کشور، ادامه داد: با اجرای این طرح در صورت وقوع مشکل در جریان حمل و نقل جاده ای، امنیت غذایی مردم قم حفظ و گندم مورد نیاز آنان از راه ریلی تامین می شود.
متقیان گفت: اجرای مقررات مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل در هر بخشی موجب شکل گیری امنیت پایدار و حفظ جان و مال مردم می شود، اما این مساله در حوزه امنیت غذایی و تامین نیازهای ضروری شهروندان در زمان وقوع مشکل، اهمیتی چند برابر پیدا می کند.
اتصال سیلوی قم به خط ریلی سراسری کشور توسط اداره کل راه آهن قم با اعتبار حدود 180 میلیارد ریال انجام می شود و بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی، می توان سالانه یک میلیون و 800 هزار تن غلات از این طریق جا به جا کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.