به گزارش ایرنا، رضا کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه طرح های آبیاری نوین را به حد مطلوب برساند و تاکنون هم 26 هزار هکتار ازاراضی کشور تحت پوشش این آبیاری قرار گرفته است .
نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: آبیاری مدرن در بهنیه سازی و کاهش مصرف آب در کشاورزی موثر خواهد بود و در این ارتباط هم دولت مکلف است مصرف 11 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد .
کریمی ادامه داد: تمام مشکلات پیش رو در اجرای طرح های مهم تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری بارانی باید از میان برداشته شود و با بهره گیری از امکانات موجود اراضی مستعد به آبیاری بارانی تجهیز شوند.
وی یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده ها و خلاقیت ها و روش کار استان های موفق دانست و گفت: اجرای طرح های مهم آب و خاک در استان ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به اینکه فصل کار در برخی استان ها محدود است فاز مطالعاتی طرح ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد.
وی اضافه کرد: در استان اردبیل مطالعات طرح آبیاری نوین در سطح 20 هزار هکتار به اتمام رسیده و امید است به مرحله اجرا برسد .
کریمی بیان کرد:با توجه به شرایط اقتصادی کشور ،مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شبانه ‌روز برای توسعه اقتصادی کشور تلاش کنند و شرایط موجود ایجاب می کند که مدیران متکی به زمان نباشند .
نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بدنبال بدعهدی‌های آمریکا کشورمان با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است که باید با اتکا به توان داخلی از وضعیت کنونی خارج شد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.