رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بهداشت و درمان تنها حوزه‌ای در کشور است که به اهداف تعریف شده در سند چشم‌انداز دست پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در مراسم گرامیداشت روز پزشک در جمع پزشکان اردبیل اظهار کرد: براساس آیات قرآن و سیره اهل بیت فردی که زمینه احیا و حیات دیگران را فراهم آورد از جایگاه ارزشمندی برخوردار است که خوشحالیم پزشکان و طبیبان ما صاحب چنین جایگاهی هستند و در مداوای افراد جامعه تلاشی بی‌وقفه دارند.
وی از نعمت سلامتی در کنار نعمت امنیت به عنوان نیاز حیاتی بشر یاد و خاطرنشان کرد: جایگاه طبابت در مکتب اسلام آنقدر ارج و قرب دارد که در طول تاریخ همواره بر صحت و عافیت انسان‌ها در سایه تلاش طبیبان تاکید شده و امروزه نیز انسان سالم محور توسعه به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه کشور ما در علم پزشکی در این چهار دهه رشد و پیشرفت و بالندگی همه جانبه داشته است، تصریح کرد: دستاوردها به قدری گسترده و عظیم است که ایران در زمره 15 کشور برتر حوزه بهداشت و درمان و کشور اول منطقه محسوب می‌شود.
اخوان اکبری گفت: تنها حوزه‌ای که در سند چشم‌انداز به اهداف خود رسیده است حوزه بهداشت و درمان است به طوری که ما در استان اردبیل 700 پزشک عمومی، 40 پزشک متخصص و فوق تخصص، 150 دندانپزشک و 150 داروساز فعال داریم.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل نیز به تبع کشور پیشرفت خوبی را در این حوزه داشته به گونه‌ای که اکثر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در این استان از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار است، افزود: باید تا سال 1404 تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان به 3 هزار تخت برسد تا به ازای 2.35 بیمار یک تخت بیمارستانی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مراجعه یک میلیون و 200 هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌ها و جراحی 20 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 850 هزار نفر نیز به کلینیک‌های دانشگاه مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده‌اند.
اخوان اکبری در ادامه از پرداخت مطالبات پزشکان به ویژه کارانه آنها خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا معوقات را به سرعت پرداخت کنیم.
 
طرح تحول سلامت با شکست مواجه شده است
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی پزشکان با تعهد و تخصص و صبوری و بردباری گفت: همچنان برخی از بی‌توجهی‌ها را به حل مشکلات و چالش‌های نظام سلامت شاهد هستیم که آسیبی جدی به فعالیت‌ها در این حوزه زده است.
منصور جعفری نمین نگاه تعاملی را در حل مشکلات جامعه پزشکی به احقاق حقوق آنها یادآور شد و خاطرنشان کرد: جای گلایه است که برخی از متولیان حوزه بهداشت و درمان مدام سخن از فرار مالیاتی و همچنین کارت‌خوان‌ها و عملکرد هیئت‌های انتظامی و به نوعی زیرسوال بردن اقدامات آنها به میان می‌آورند در حالی که تمام پزشکان تلاششان بر این است تا خدمتگزار واقعی مردم باشند.
وی افزود: جامعه پزشکی در دوران جنگ با تقدیم شهدا و انجام بیش از 100 هزارر جراحی رایگان در کنار مردم بوده و امروز نیز در شرایط حساس اقتصادی پزشکان ما خود را دور از مردم نمی‌بینند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با انتقاد از پرداخت نشدن بدهی تامین اجتماعی به پزشکان گفت: 16 ماه است که تامین اجتماعی با مراکز درمانی بخش خصوصی تسویه نکرده و آخرین پرداختی بیمه مربوط به فروردین سال 96 است که به رغم همه این مشکلات پزشکان با صبوری در انجام مسئولیت و ماموریت بی‌وقفه تلاش می‌کنند.
جعفری نمین بیان کرد: طرح تحول سلامت به نوعی ناامیدی‌ها را در جامعه پزشکی زمینه‌ساز شده و باید گفت؛ ما با شکست طرح تحول سلامت مواجه هستیم.
وی ادامه داد: نباید جامعه پزشکی که از جنس مردم است به خاطر برخی ادعاها و رفتارهای غلط مسئولان مورد بی‌مهری قرار گیرند در حالی که اصلی‌ترین عنصر تامین سلامت مردم پزشکان هستند که باید حق و حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم از پزشکان پیشکسوت و نمونه مراکز بیمارستانی دولتی، بخش خصوصی و تامین اجتماعی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.