به گزارش ایرنا ،اکبر بهنامجو در آیین افتتاح همزمان 79 طرح زیربنایی و سرمایه گذاری در شرکت به پرور سبلان اردبیل افزود: هفته دولت فرصت خوبی است تا عملکرد دستگاه های اجرایی به مردم اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اشتغالزایی را در اولویت دارد افزود: از استغالزایی در استان بخصوص برنامه اشتغال 20 هرارنفری امسال نا امید نیستیم.
استاندار اردبیل آبیاری تحت فشار در استان را یاد آور شد و گفت: آبیاری مدرن 20 هزار هکتار در استان قابل اجراست که تا پایان امسال 10 هزار هکتار عملیاتی آن می شود.
بهنامجو بیان کرد: دولت برای هر هکتار آبیاری نوین 100 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته که امید است این میزان به 200 میلیون ریال برسد.
استاندار اردبیل گفت:در استان اقدامات خوبی در بخش کشاورزی در راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده و اخیرا هم 2سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث صنایع تبدیلی سیب زمینی اعلام آمادگی کرده است .
وی ادامه داد: برای سرمایه گذرای در استان بویژه متطقه مغان می توان کشت های مقرون به صرفه را توسعه داد براینکه بخش خصوصی می تواند بهتر از دولت در اشتغالزایی اقدام کند.
استاندار اردبیل درباره صادرات جوجه به کشورهای همسایه افزود: تولید جوجه یک روزه بوقلمون در اردبیل با تولید 600 هزار قطعه در هر دوره قابل تحسین است که سرمایه گذار در حال حاضر علاوه بر تامین داخل صادرات جوجه بوقلمون به کشور های همسایه را شروع کرده است .
بهنامجو ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در استان ضروری خواند و گفت: در صنایع تبدیلی در استان اقدام خوبی شده و در حال حاضر بسته بندی میوه خشک در استان انجام می گیرد ولی توسعه آن ضروری است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.