سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی اردبیل به عنوان پایلوت پروژه‌های گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به قابلیت‌های کم نظیر این استان، اردبیل از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایلوت اجرای پروژه های گردشگری کشور انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: به واسطه همین قابلیت‌ها ضروری است در اردبیل برندسازی جهانی شود که در این استان گردشگری پیرامون کوه سبلان با تاکید به آب های گرم معدنی عملیاتی و مورد توجه قرار  گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به منظور تحقق این مهم به غیر از فعالیت‌های استانی و ملی، انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی کمک حال ما باشد.

فلاحی با اذعان به اینکه 25 سایت گردشگری در حال مطالعه است، تصریح کرد: توسعه گردشگری اردبیل از محور شرقی به غربی به محور شمالی به جنوبی تغییر یافته و در این راستا حداقل دو یا سه پروژه در هر شهرستان تعریف شده است.

وی ادامه داد: استان اردبیل برای اجرای پروژه های ذکر شده نیازمند مساعدت استان و سازمان میراث فرهنگی در تامین اعتبار برای زیرساخت‌ها و پیشبرد برنامه ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین خواستار حذف بروکراسی زاید اداری از پروژه های گردشگری استان شد و تاکید کرد: صدور موافقت اصولی پروژه ها با ارزش بیش از چهار میلیارد تومان به استان تفویض شده و ضروری است موانع صدور مجوز مجتمع های گردشگری نیز رفع شود.

فلاحی همچنین به ضرورت معرفی اردبیل به عنوان استان گردشگر تاکید کرد و افزود: در خصوص معرفی شهر گردشگر نیز اردبیل توانمندی های متعددی را دارا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.