مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: کسب درآمد پایدار شهری برای شهرداری‌ها از نان شب نیز برای شوراها واجب و بااهمیت‌تر است.
مسعود امامی یگانه در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در همه بخش‌ها و با هدف ارتقای مهارت نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و شوراها و شهرداری‌ها بسیار ضروری و بااهمیت به نظر می‌رسد و در این دوره از فعالیت شوراها نیز در قالب این کارگاه‌ها سعی می‌کنیم تا اعضای شوراهای شهرها و روستاها را با قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها آشنا شده و با تسلط بیشتر بتوانند مسئولیت و ماموریت خود را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال برگزاری چنین دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستیم تا هم اعضای شوراها و شهرداران استان با تسلط بیشتر بتوانند مدیریت و توسعه شهری را به عنوان اولویت مدنظر قرار دهیم.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: باید مجموعه اقدامات شهری که نیازمند مدیریت حرفه‌ای و کارآمد است منجر به تحول اساسی و زیربنایی در شهرها و روستاها شود که در گام اول انتظار می‌رود شوراها با پایبندی به قوانین و مقررات به سمتی حرکت کنند تا بهترین شرایط در مدیریت شهری حاکم شود.
امامی یگانه به کاهش محسوس اعتبارات کمکی دولت به شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: در این شرایط حساس کشور باید شوراها در کنار اتکا به درآمد پایدار خود سعی کنند از مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بهترین بهره را ببرند.
وی با بیان اینکه ایجاد راهکار و برنامه منسجم در کسب درآمد پایدار شهری به همت شوراها از نان شب نیز واجب‌تر است، بیان کرد: در این زمینه باید شوراها توجه جدی به جذب سرمایه‌گذاران داشته باشند تا طرح‌های سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن مزیت‌های متعدد به ویژه درآمدزایی تحقق پیدا کند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل موضوع نظارت بر شوراها را نیز مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه در کنار دستگاه‌های مرتبط نظارتی باید خود شوراها به سمتی حرکت کنند تا جلب رضایت مردم عینیت پیدا کند و شوراها از ورود به مسایل حاشیه‌ای و سیاسی به جد پرهیز کنند.
امامی یگانه افزود: از 29 شهر استان در 6 ماه اخیر سعی کردیم در 23 شهر حضور پیدا کنیم تا با همراهی فرمانداران و شهرداری‌ها مشکلات و نارسائی‌ها مورد بررسی و توجه قرار گیرد و سعی می‌کنیم به سایر شهرها نیز سفری داشته باشیم تا به صورت قانونی در حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 15 عنوان کارگاه آموزشی برای شهرداران و پرسنل آنها برگزار کردیم و در ماه آینده سعی می‌کنیم تا کارگاه‌های آموزشی جدید نقش موثری را در آگاهی شهرداران از قوانین و مقررات به ویژه نحوه جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داشته باشند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.