به گزارش ایرنا ، شاپور ابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر را دارند می توانند از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: این تسهیلات در مناطق مرزی به چهار درصد ، غیر مرزی 6 درصد و شهرهای زیر 10 هزار نفر 10 درصد در پست بانک قابل پرداخت است.
مدیر شعب پست بانک استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس از اول سال جاری تاکنون 189 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها پرداخت شده است.
ابری گفت: پست بانک استان در اجرای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برای توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان آمادگی خود را در حمایت مالی از کارآفرینان در ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی اعلام کرده است.
وی افزود: طرح های مربوط به بخش آب ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی ،طرح های دانش بنیان ، طرح های مربوط به نفت و گاز ، پتروشیمی و حمل و نقل ریلی از جمله طرح هایی هستند که پست بانک استان اردبیل اماده ارائه تسهیلات برای کارآفرینی در این حوزه ها می باشد.
ابری درباره پرداخت تسهیلات ایجادی و احداثی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افزود: طرح های زیست محیطی و منابع طبیعی ، خدمات مکانیزه کشاورزی ، طرح های تامین ، تصفیه و انتقال آب ، طرح های زیر بخش شیلات و طرح گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای از جمله طرح هایی هستند که می توانند تسهیلات ایجادی و احداثی را با نرخ 10 درصد دریافت کنند.
وی بیان کرد: علاوه بر این ها طرح های مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و طرح های دانش بنیان در تمام مناطق از تسهیلات سرمایه در گردش پست بانک می توانند بهر مند شوند.
مدیر شعب پست بانک استان اردبیل بااشاره به اجرای طرح یارا کارت و نگین افزود: دولت با اجرای این 2 طرح قصد حمایت از مناطق روستایی را دارد که در قالب یارا کارت بدون ضامن تسهیلات 20 تا 50 میلیون ریالی و در قالب طرح نگین تسهیلات با اقساط 36 ماهه بین 2 تا 8 درصد بهره پرداخت می کند.
پست بانک اولین بانک دولتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است و اولین بانکی است که مجوز فعالیت در حوزه دفاتر آی سی تی شهری و روستایی را دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.