به گزارش ایرنا، بهروز ندایی روز دوشنبه در جلسه مدیریت منابع آب و سازگاری با خشکسالی افزود: مصرف آب استان اردبیل در دهه اخیر بیشتر شده و با شیب تند هم بالا می رود و همین امر باعث شده منابع آبی کاهش پیدا کند.
وی اظهار داشت: بیشترین مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است و برای استفاده بهینه از آب در این حوزه راهکارهای الگوی تغییر کشت مد نظر قرار گرفته و کمیته مقابله با سازگاری تشکیل شده است.
وی بیان کرد: در این کمیته مشکلات موجود بررسی و راهکار های لازم برای مصرف بهینه آب ارائه می شود .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در استان هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف آب صورت گرفته بطوریکه جهاد کشاورزی آبیاری مکانیزه پنج هزار هکتار اراضی و شرکت آب منطقه ای اردبیل هم طرح شناسایی منابع آبی و منابع طبیعی اردبیل نیز نسبت به کاشت جنگل های حاشیه ای اقدام کرده است.
ندایی طرح آمایش سرزمین را دراستان یادآور شد و گفت:این طرح بخوبی پیش نرفته و مستلزم برنامه اساسی برای اجرای بهینه این طرح است .
وی گفت: تغییر الگوی کشت ،کشت گیاهان دارویی ،کشت گلخانه ،تغییر الگوی فضای سبز ،بازنگری در طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب کشاورزی و کاهش مصرف آب در فضای سبز به میزان 30 درصد از جمله راهکار های لازم برای بهینه سازی آب است .
در این جلسه راهکار های لازم برای جلوگیری از خشکسالی از سوی کارشناسان ارائه شد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.