به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: در روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ گرم در بازار به 140 هزار ریال افزایش یافته بود که با ورود به موقع تیم بازرسی ونظارت به موضوع و برخورد به موقع با متخلفان قیمت با 20 هزار ریال کاهش به 120 هزار ریال برای هر کیلوگرم رسید.
وی اظهار داشت: با این حال نرخ گوشت مرغ فعلی در بازار به 2 برابر نرخ اواخر بهار امسال رسیده و با توجه به تامین گوشت مرغ از کشتارگاه های مرکز استان باید تمهیدات لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی اندیشیده شود.
بابایی همچنین به تامین مرغ و گوشت قرمز منجمد از مرکز استان به اندازه میزان مصرف شهرستان اشاره کرد و گفت: در صورت خرید این اقلام از سوی عاملان فروش و توزیع آن از هرگونه افزایش قیمت گوشت مرغ گرم پیشگیری می شود.
او برخی از گرانی ها در بازار تجهیزات ساختمانی در برخی از کالاهای تولید داخلی را متاثر از جنگ روانی ایجاد شده توسط دشمن ذکر کرد و افزود: برای مدیریت بازار و مقابله با احتکار و اختفای کالا و گرانفروشی ، بازرسی و نظارت در بازار خلخال در دستور کار دستگاه های نظارتی از جمله صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.
فرماندار خلخال با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات عید قربان و احتمال افزایش گردشگران ورودی به منطقه خواستار افزایش نظارت و بازرسی اماکن تهیه و توزیع کننده مواد غذایی بویژه غذاخوری ها از سوی بازرسان دستگاه های نظارتی شد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این جلسه گفت: مشکل و یا کمبودی در تامین کالاهای ضروری و مورد نیاز روزمره مردم وجود ندارد.
بهبود علیزاده افزود: علاوه بر مرغ و گوشت قرمز منجمد سایر کالاهای اساسی از جمله شکر و برنج نیز به نرخ طرح تنظیم بازار تهیه شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.