رامین معبودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه ها با حضور امدادگران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، همدان، کرمانشاه، کردستان و اردبیل به میزبانی سرعین آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه 64 نفر در این کارگاه ها شرکت کرده اند، تشریح کرد: انواع منابع تولید و کیفیت و کمیت زباله در سوانح، بیماری های منتتقله توسط مواد زائد جامد، انواع روش های جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی در سوانح، شناسایی مواد زائد خطرناک و روش های دفع بهداشتی، انواع روش دفع بهداشتی و کفن و دفن اجساد و لاشه حیوانات، ارزیابی منطقه و نقش مشارکت های مردمی در این کارگاه آموزش داده می شود.
به گفته معبودی ، پیامدهای بحرانی، ویژگی های بحرانی، روش های مداخله در بحران، استراتژی های مداخله در بحران، اصول مداخله در بحران، اصول مداخله در درمان، مراحل مداخله در بحران، مسائل بین فرهنگی در کار با بحران، فنون راهنمایی و جهت دهی و مشاوره سوگ نیز سرفصل های کارگاه بهداشت روان می باشد.
ایران از کشورهای حادثه خیز جهان است ، زلزله های مهیب، سیل های مخرب، توفان های سهمگین، صاعقه، خشکسالی، برف و بهمن، گرد و غبار و فرونشست زمین از جمله حوادثی است که سالانه در مناطق مختلف این کشور اتفاق می افتد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.