به گزارش ایرنا ، دکتر حسین خیراندیش روز شنبه در بازدید از مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: به بخش گیاهان دارویی باید اعتبار و توجه ویژه ‌ای شود تا تحقیقات و پژوهش‌ های این حوزه گسترش یابد.
او فعالیت ‌های مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل را در راستای بهره ‌برداری از پتانسیل گیاهان دارویی استان مهم دانست و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت‌ های فناور در زمینه گیاهان دارویی ضرورت دارد زیرا توسعه داروسازی می‌ تواند در این امر کمک شایانی داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت: با پیشگیری از خروج مواد خام می توان ارزش افزوده گیاهان دارویی را ارتقا داد.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل هم در این بازدید گفت: با توجه به برخورداری اردبیل از پوشش منحصر بفرد گیاهان دارویی ، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی ایجاد شد.
مهران اوچی اردبیلی افزود: در این مرکز با جذب و حمایت از محققان و پژوهشگران زمینه رشد و شکوفایی ایده‌ های فناورانه فراهم می شود تا نتایج تحقیقات به تولید یک ماده دارویی مورد نیاز کشور بیانجامد.
وی از اردبیل به عنوان یکی از استان ‌های برتر کشور در زمینه گیاهان دارویی نام برد و اظهار داشت: نبود زیرساخت‌ های لازم برای فرآوری این گیاهان موجب ناشناخته ماندن یکی از ظرفیت‌ های تمام ناشدنی استان شده است.
اوچی اضافه کرد: اگر بستر مناسب برای تجاری‌ سازی دستاوردهای تحقیقاتی ، اشتغال‌ زایی ، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان انجام شود کمک بزرگی به توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی کشور و استان اردبیل خواهد شد.
15 شرکت فناور با 26 طرح فناورانه در سایه حمایت ‌های مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در استان اردبیل برای ایجاد اشتغال، تبدیل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصول و تجاری‌ سازی محصول فعالیت دارند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.