نادر فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورودی مسافر خارجی از مرز بیله سوار در این مدت 175 هزار و پنج نفر بوده که با اهداف مختلف از جمله خرید کالا، درمان و گردش به این استان سفر کردند.
به گفته وی ، ورود مسافر ایرانی یک درصد رشد داشته و در مقابل خروج مسافر ایرانی 9 درصد کاهش و خروج مسافر خارجی نیز 42 درصد رشد نشان می دهد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میزان تردد مسافر پایانه بیله سوار در این مدت را 414 هزار و 215 نفر ذکر کرد.
او اظهار داشت: از این تعداد 83 درصد مسافران خارجی و مابقی ایرانی است که 11 درصد با وسایط نقلیه و 89 درصد با پای پیاده تردد داشتند.
فلاحی تاکید کرد: استان اردبیل یکی از مقاصد گردشگری اتباع آذری است و ارتقای سطح خدمات و امکانات برای استقبال از گردشگران خارجی در دستور کار اداره کل است.
استان اردبیل با داشتن بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی شامل محوطه ها، تپه ها، پل ها، بناها و قلعه ها از جمله بقاع شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ جبرائیل و مجموعه بزرگ بازار تاریخی اردبیل، بقعه شیخ حیدر، محوطه تاریخی پیرازمیان در مشکین شهر و گیلوان در شاهرود خلخال، تپه تاریخی نادر اصلاندوز و آناهیتا در سرعین، پل پردیس در شهرستان کوثر و هفت چشمه در اردبیل، و قلعه های اولتان در پارس آباد، قهقهه در مشکین شهر و قیزقلعه در بیله سوار و نیز جاذبه های طبیعی از جمله دهها چشمه آب معدنی گرم ، کوه سبلان، جنگل فندقلو، دریاچه شورابیل و نئور یکی از استان های گردشگر پذیر کشور است.
سالانه بیش از 6 میلیون گردشگر داخلی و یک میلیون گردشگر خارجی به این استان سفر می کنند.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.