به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، حمید لطف ‌اللهیان روز چهارشنبه افزود: اجرای این طرح با استقبال گردشگران و مسافران مواجه شده است.
وی کاهش ترافیک درون ‌شهری ، گردش دسته ‌جمعی و مصرف سوخت کمتر را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم معرفی بیشتر جاذبه ‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی برای شهروندان تشریح کرد: شهروندان می‌ توانند هر روز به محوطه شیخ صفی‌ الدین اردبیلی مراجعه و برای ثبت ‌نام در این تور اقدام کنند.
شهردار اردبیل گفت: این تور ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود و در صورت استقبال بیشتر از سوی شهروندان در 2 نوبت صبح و عصر ادامه می یابد.
لطف اللهیان موزه عمارت شهرداری اردبیل را از جمله مکان ‌های هدف این تور ذکر کرد و افزود: این موزه که نشان‌ دهنده فرهنگ، تاریخ و معرفی مفاخر و هنر شهر است در کنار دیگر ذخایر معنوی اردبیل به شهروندان معرفی می‌شود.
اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان های کشور است ،مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه های اردبیل هستند.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.