به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز سه شنبه در بازدید از این راه افزود: مرمت ، بهسازی و آسفالت این راه ارتباطی قدیمی از خواسته های مردم 2 استان همسایه اردبیل و گیلان بوده و با آسفالت 9 کیلومتر از مسیر باقیمانده در حوزه استان اردبیل و هفت کیلومتر در حوزه گیلان این مسیر ارتباطی بطور کامل آسفالت شده و در اختیار اهالی و گردشگران قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: واقع شدن محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در مسیر این راه ارتباطی اهمیت اجرا و تکمیل اجرای طرح آسفالت این جاده به عنوان یک طرح گردشگری را افزایش داده و برای آسفالت کامل این راه و استفاده بهینه مردم منطقه از این مسیر از سوی مسئولان دست اندرکار هر 2 استان تلاش می شود.
او افزود: با توجه به اینکه راه خلخال به ماسال جزو راه های ارتباطی روستایی محسوب شده و اعتبارات این راه ها از محل اعتبارات استانی تامین می شود محدودیت اعتبارات استانی از جمله عوامل طولانی شدن زمان اجرا و تکمیل این طرح است.
خالقی گفت: در حالی که مبلغ قرارداد اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با پیمانکار مجری زیرسازی و آسفالت مسیر در حوزه خلخال بیش 10 میلیارد ریال است اعتبارات ناچیز استانی جوابگوی نیاز اعتباری و مالی طرح نبوده و برای تسریع در عملیات اجرایی طرح از هرگونه اعتبار ملی کمک خواهد گرفت.
راه ارتباطی خلخال به ماسوله با استفاده از راه های بخش شاهرود این شهرستان 55 کیلومتر است که در حال حاضر 16 کیلومتر این راه در داخل 2 حوزه اردبیل و گیلان حد فاصل روستای گیلوان خلخال تا بخش سردار جنگل استان گیلان خاکی بوده و در حال اجرای عملیات زیرسازی و آماده شدن جاده برای آسفالت است.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.