به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری افزود: این مسئله نشان دهنده اهتمام مجموعه میراث فرهنگی استان برای ایجاد تحول و اشتغال در حوزه گردشگری است.
او با بیان اینکه فرصت مناسبی در حوزه گردشگری استان ایجاد شده اظهار داشت: جایگاه فعلی استان در سطح کشور مناسب و قابل قبول است و فضای مناسبی برای توسعه گردشگری در اردبیل ایجاد شده است.
او افزود: اردبیل قابلیت کم نظیری در توسعه روستاهای هدف گردشگری دارد و طرح های گردشگری متناسب با پتانسیل هر روستا تعریف شده است.
فلاحی گفت: از جمله ایده های قابل اجرا در روستاهای هدف گردشگری اکوکمپ ها است که می تواند در مناطق مختلف استان در روستاها اجرا شود.
او به ضرورت به سازی منظر روستاهای هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: بعد از بهسازی ، این خانه ها می تواند در مالکیت خود روستایی باقی مانده و هنگام مراجعه مسافران تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار مسافران قرار گیرد.
وی بیان کرد: در هر جایی حفظ بافت تاریخی مورد بی توجهی باشد قطعا برخورد خواهد شد و اداره کل میراث فرهنگی استان آماده تعامل با دهیاران و بخشداران برای توسعه گردشگری روستاها است.
او همچنین به ضرورت استفاده از مصالح بومی در توسعه زیرساخت های گردشگری روستاها تاکید کرد و افزود: استفاده از مصالح بومی به مراتب هزینه ها را کاهش می دهد.
12 روستای هدف گردشگری در استان اردبیل که دارای قابلیت اقامتگاه بومی است، شناسایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.