محمد حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نبود تنوع بازار و صادرات مهم‌ترین ضعف صادراتی استان اردبیل است، افزود: برای تقویت صادرات اسان باید به فکر تدوین برنامه‌های اساسی بود.
وی گفت: صادرات در اردبیل نیازمند توجه و اهتمام ویژه مسئولان است در غیر اینصورت این استان از توسعه صادرات عقب می افتد.
حسن‌زاده درباره افزایش صادرات چمدانی در اردبیل بیان کرد: اردبیل در صادرات چمدانی جزو استان‌های شاخص است و مقصد اصلی این صادرات شامل 2 کشور آذربایجان و عراق است.
وی افزایش بازارهای هدف برای صادرات را ضرروی خواند و گفت: صادرات از گمرک استان به 2 مقصد جمهوری آذربایجان و عراق به شکل مطلوب در حال انجام است ولی نیاز است برای دستیابی به نقطه عطف در صادرات تعداد بازارهای هدف دست کم به پنج مورد برسد.
او بهره‌مندی واحد های تولیدی از تسهیلات صندوق شکوفایی و نوآوری را یاد آور شد و گفت: در این ارتباط هم سهم اردبیل پایین است و ضرروی است اقدام اساسی در این باره صورت پذیرد.
رییس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است ضرورت ایجاب می کند حمایت ویژه ای از واحد های تولیدی از سوی بانک ها صورت گیرد.
پارسال 44 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا از استان اردبیل به مجموع هشت هزار و 300 تن صادر شده که از نظر ارزش سه درصد و از لحاظ وزن 46 درصد در مقایسه با سال ماقبل رشد دارد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.