به گزارش ایرنا، دکتر اسحق رسولی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز اردبیل افزود: این طرح ها در حوزه های فرش، پلاستیک، آب، کشاورزی ، انرژی و خوشه صنعتی است.
وی اظهار داشت: علاوه براین سه شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی، تولید چراغ های روشنایی و مواد غذایی در حال فعالیت هستند.
او بیان کرد: توسعه مراکز تحقیقاتی یکی از الویت های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است به طوری که مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ایجاد شده و در آینده نزدیک مرکز تحقیقاتی انرژی و فرهنگ و تمدن اسلامی با رویکرد دوره صفویه ایجاد خواهد شد.
رسولی گفت: سیاست و ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در حوزه تحقیقات علاوه بر آموزش ، شناسایی مشکلات و خلاهای موجود در جامعه است تا با توجه به قابلیت های استان پاسخ و راهکارهای مناسب برای آنها پیدا کند چرا که اعتقاد داریم دانشگاه نباید محصور در خود باشد.
وی افزود: برای همین با توجه به قابلیت های استان حوزه های گردشگری و سلامت 2 محور اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و براین اساس در حوزه های مذکور ورود کرده تا با شناسایی مشکلات و نیازهابا روش علمی برای آنها راه حل مناسب پیدا کند.
وی اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود رفتار بعضی افراد در استان متناسب با صنعت گردشگری نیست و برای همین 20 شغل و حرفه هایی که با گردشگری ارتباط مستقیم دارد شناسایی شده تا نسبت به آموزش آنها اقدام شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در حوزه سلامت بیان کرد: احداث بیمارستان 106 تختخوابی، سالن های مجهز ورزشی و آزمایشگاه تربیت بدنی برای گرفتن تست سلامت و استعدادیابی در این راستا می باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و بیله سوار مشغول تحصیل می باشند.
این دانشجویان در 320 رشته پزشکی و غیرپزشکی زیر نظر 420 نفر عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.