علی نباتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که انباشت هزاران تن زباله روباز و به آتش کشیدن آنها در جوار اماکن مسکونی و بیمارستان خلخال سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته ، اعضای شورای اسلامی و شهردار همچنان در انجام وظیفه قانونی خود در مدیریت پسماند و جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها در محلی دور از شهر تعلل می کنند.
او اظهار داشت: این محل تبدیل به محل تجمع انواع حیوانات وحشی و موذی شده ، دود حاصل از به آتش کشیدن زباله ها احتمال شیوع انواع بیماری های تنفسی را در بین شهروندان بویژه کودکان و سالمندان را افزایش داده و شیرآبه انباشت هزاران تن زباله علاوه بر آلودگی آب رودخانه هروچای آب سفره های زیر زمینی را نیز آلوده کرده است.
وی گفت: شهردار خلخال نسبت به آماده سازی سایت جدید دفن زباله های شهر که اعتبار کافی نیز از سوی مرکز استان برای اجرای این طرح لحاظ شده کوتاهی می کند.
نباتی با بیان اینکه اعلام وجود معارض در سایت جدید محل زباله های شهر به عنوان مانع اجرای طرح از سوی شهردار خلخال نمی تواند بهانه ای مناسب برای کوتاهی در امر وظایف قانونی محوله باشد، افزود: اراضی واگذار شده به شهرداری از سوی منابع طبیعی شهرستان کاملا قانونی بوده و معارضت فاقد مدارک و مستندات قانونی در هیچ شرایطی نمی تواند مانع از اجرای یک طرح فوریتی پسماند زباله شود.
دادستان خلخال تشریح کرد: شهردار خلخال می تواند با معرفی افراد به مراجع قضایی که بصورت حقیقی و یا حقوقی مانع اجرای طرح پسماند زباله در سایت یلوجه می شوند، از پشتیبانی قضایی و قانونی برای اجرای این طرح بهره مند شود.
نباتی همچنین با اشاره به افزایش روزافزون تهدیدهای زیست محیطی ادامه روند فعالیت محل فعلی دفن زباله های شهر افزود: این آخرین هشدار جدی به شهردار خلخال و اعضای شورای اسلامی این شهر در این زمینه بوده و آنها 2 هفته فرصت دارند تا نسبت به راه اندازی محل جدید سایت زباله های شهر و انتقال زباله ها به این محل اقدام کنند در غیر این صورت دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان علیه این افراد اقدام قانونی و قضایی لازم را انجام خواهد داد.
دادستان خلخال اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع از جمله دانشکده علوم پزشکی و محیط زیست شهرستان نیز انتظار می رود در بازرسی محل دفن فعلی زباله های شهر و اطلاع رسانی عمومی از وضعیت تهدید علیه بهداشت عمومی این محل مردم را آگاه کنند.
او افزود: باید نسبت به معرفی افرادی که در انجام وظایف محوله برای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و انسانی کوتاهی می کنند به مراجع قضایی شهرستان اقدام شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.