به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل روز جمعه در آیین آغاز این طرح گفت: با اجرا و تکمیل طرح های بزرگ گردشگری و راه سازی، خلخال بزودی به بزرگترین قطب گردشگری استان تبدیل خواهد شد.
اکبر بهنامجو با بیان اینکه با راه اندازی پنجره واحد در استان 50 درصد از مشکلات فراروی سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان برطرف شده افزود: با توجه به ریسک بزرگ سرمایه گذاران در شرایط اقتصادی سخت کشور، انتظار از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی همراهی با سرمایه گذار تا پایان کار حتی در مرحله بهره برداری و سود آوری است .
وی گفت: برغم اینکه مشکلات اقتصادی در مقابل بیشتر طرح های سرمایه گذاری اقتصادی قرار گرفته شاهد سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان بویژه خلخال هستیم.
استاندار اردبیل همچنین اظهار داشت: خلخال پیشانی گردشگری و دروازه ورود گردشگران از جنوب به استان است و در حال حاضر همدلی و اتفاق نظر فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس و وجود مدیران توانمند موجب تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های بزرگ در گردشگری این منطقه شده است.
بهنامجو از آغاز عملیات اجرایی پیست اسکی و امکانات مورد نیاز این ورزش زمستانی در تفرجگاه اندبیل خلخال خبر داد و گفت: از مجموع چهار پیست اسکی در نظر گرفته شده در استان اردبیل ، یک پیست استاندارد مربوط به منطقه اندبیل است که از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان ایجاد می شود.
بهار رسولی ، سرمایه گذار طرح گردشگری پل معلق و مجتمع گردشگری شادی گستر ازناو خلخال نیز در این آیین گفت: پل معلق منطقه ازناو به طول 450 متر و ارتفاع 100 متر بزرگترین پل معلق خاورمیانه و سومین پل معلق جهان پس از پل های معلق 530 متری سوئیس و 480 متری آلمان است.
او افزود: این پل با بهره گیری از توان خبره ترین مهندسان ساخت پل های کابلی در ایران که تجربه کافی در این زمینه را دارند و نیز همکاری همکاری گروه مهندسان پل معلق سازی کشور های کانادا و ترکیه در بین 2 قله ازناو احداث خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای عملیات اجرایی این پل در فاز اول 120 میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل مجتمع گردشگری شادی گستر با آغاز بکار همزمان دوچرخه هوایی بر روی کابل و سایر امکانات رفاهی 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
رسولی از تلاش و همکاری استاندار اردبیل ، فرماندار خلخال و نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مسئولان در اجرای این طرح بزرگ گردشگری استان در ازناو قدردانی کرد.
نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز از سرمایه گذاری های بزرگ در بخش گردشگری خلخال خبر داد و گفت: چند طرح بزرگ گردشگری از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی به همراه طرح های زیرساخت گردشگری از سوی دولت در منطقه ازناو خلخال در حال اجرا می باشد.
استاندار اردبیل در سفر به خلخال از عملیات اجرایی کارخانه آرد ، طرح راه اصلی خلخال به سرچم ، چند واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی ، محل احداث اردوگاه بزرگ دانش آموزی در ازناو ، کارخانه تولید و فرآوری سنگ های ساختمانی در روستای زرتشت آباد و محل احداث اقامتگاه رفاهی بین راهی در روستای خوجین بازدید کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.