به گزارش ایرنا ، سیدناصر میرمرسلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: اختصاص سالن های ورزشی روستایی به برگزاری مراسم ازدواج گامی در مسیر کاهش هزینه های این سنت است.
وی گفت: مسئولان فرهنگسراها ، تالارها و سالن های ورزشی روستایی موظف به واگذاری اماکن و فضاهای تحت اختیار به امر خیر ازدواج هستند.
او با بیان اینکه بانک ها آمار دقیقی از میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در اختیار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار نمی دهند، اظهار داشت: تنها 55 درصد از مجموع از 532 هزار تقاضای این نوع وام در کشور به متقاضیان پرداخت شده است.
میرمرسلی همچنین با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه از این پدیده به عنوان یک آسیب اجتماعی نام برد و گفت: این معضل از وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی شده و می توان آن را با تقویت باورهای دینی و فراهم کردن مسیر رشد و تعالی فکری جوانان برطرف کرد.
وی فرهنگ سازی برای ازدواج اسلامی ، آسان و کم توقع ، موج آفرینی در بین جوانان ، برگزاری دوره های مهارت زندگی برای جوانان ، تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی مردم نهاد را از جمله اقدامات ستاد ساماندهی امور جوانان ذکر کرد.
رییس اداره ورزش و جوانان خلخال از تشکیل و ثبت مجمع خیرین ازدواج در خلخال خبرداد و گفت: با فعالیت این تشکیلات خیریه زمینه برای کمک به ازدواج افراد کم بضاعت مالی فراهم شده است.
احمد قنبری ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر عملی شدن شعار 'بهترین ازدواج آسان ترین ازدواج' در جامعه گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه دارند در نهادینه شدن فرهنگ تشویق جوانان به این امر خیر تلاش کنند.
در استان اردبیل از هر پنج واقعه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.