به گزارش ایرنا ، حسن محمدی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا افزود: با کاهش دمای هوا خاموشی ها در استان اردبیل نسبت به روزهای گرم تابستان 50 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اوج پیک بار در استان اردبیل امسال به 370 مگا وات رسید، اظهار داشت: این در حالی که این رقم پارسال 335 مگاوات بود و در سال جاری 35 مگاوات مصرف برق استان افزایش یافته است.
او با اشاره به اینکه اوج پیک بار استان در تابستان ساعت 23 شب ثبت شده است، بیان کرد: اوج پیک بار ادارات استان ساعت 11 ظهر تا 15 بعد ازظهر است و اوج پیک بار در سطح کشور هم ساعت 12 ظهرتا 14 بعد از ظهر می باشد.
او اضافه کرد: بر اساس قانون ادارات دولتی باید تا آخر شهریور امسال 20 درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند و اگر اقدام به این کار نکنند 20 درصد مصرف آنها با تعرفه آزاد اخذ خواهد شد.
محمدی ادامه داد: هم اکنون 2 اداره کل در این استان از برق تولیدی توسط انرژی خورشیدی استفاده می کنند و چند اداره کل هم نسبت به استفاده از این نوع انرژی اقدام کرده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: در یک سال اخیر 100 ترانس برای مقابله با افت ولتاژ در محلات استان نصب شده است.
او همچنین با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و نقش مهمی در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم دارند.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.