به گزارش ایرنا ، علی رحمتی روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز اردبیل افزود: این مقدار بار توسط 96 هزار کامیون در استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع سه میلیون و 600 هزار تن بار در استان اردبیل جابجا شده بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال نیز در مجموع این رقم افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه گندم، آب معدنی، گازوییل، سیب زمینی، آرد، سیر و انواع تخته بیشترین کالاهای جابجا شده فصل بهار در اردبیل است، بیان کرد: امسال تاکنون 184 هزار تن گندم توسط هفت هزار و 544 دستگاه کامیون در استان جابجا شده است.
رییس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل همچنین از فعالیت 87 شرکت حمل و نقل و هفت هزار کامیون با 11 هزار راننده در این استان خبر داد.
او با بیان اینکه کامیون داران استان نهایت همکاری و تعامل را با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای دارند، اضافه کرد: تاکنون کامیون داران استان خواسته های خود را به صورت منطقی اعلام کرده اند و هم اکنون به صورت عادی فعالیت می کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
او ادامه داد: تمامی خواسته های قانونی کامیون داران که مربوط به این اداره کل و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده، تحقق یافته است.
وی گفت: افزایش 20 درصدی کرایه کامیون ها، استقرار دفتر نمایندگی راهداری در شهرک حمل ونقل جهت نظارت دقیق بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، راه اندازی سامانه 141 برای رسیدگی به شکایت ها، بیمه تکمیلی رانندگان، تامین و توزیع لاستیک کامیون، نوبت دهی الکترونیکی و تامین زمین برای فعالیت انجمن صنفی رانندگان از جمله خواسته های کامیون داران استان بود که تحقق یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: بخشی از خواسته های کامیون داران از جمله قرار گرفتن شغل آنها در زمره مشاغل سخت و زیان آور هم در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال بررسی است.
وی از برخورد قاطع با شرکت های متخلف حمل و نقل در استان خبر داد و بیان کرد: امسال 20 شرکت حمل و نقل بار و مسافر در این استان به علت تخلف جریمه شدند و در روزهای اخیر شرکت حمل و نقل خلیج فارس به علت پرداخت نکردن حق و حقوق رانندگان پلمب شده است.
وی اظهار داشت: جریمه نقدی، تعطیلی، تعلیق، تعطیلی یک ماهه، توبیخ کتبی و تذکر از جمله تصمیم های اخذ شده در کمیسیون ماده 12 برای شرکت های متخلف بوده است.
رحمتی گفت: اخذ کمیسیون اضافی، پرداخت نکردن کرایه، شکایت مسافران ، رعایت نکردن ضوابط حمل و نقل و ایمنی ، صدور بارنامه برای رانندگان فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت مسافری برای رانندگان اتوبوس‌های برون شهری که فاقد کارت معاینه فنی و تجهیزات ایمنی خودرو بودند از جمله تخلفات عمده شرکت ‌های حمل و نقل کالا و مسافر است.
رییس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل از رانندگان و مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت خود را از طریق سامانه های 141، شهراه، نمایندگی های مستقر در شهرک حمل و نقل، پایانه های شهری و یا تماس تلفنی با شماره 33743799 جهت بررسی و رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.
وی در ادامه سخنانش با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و دستگاه های اجرایی هستند، گفت: تلاش صادقانه و خالصانه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی قابل تقدیر است چرا که این قشر زحمتکش بازوان دستگاه های اجرایی بوده و با نقد منصفانه و اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در موفقیت آنها دارند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.