فرماندار اردبیل گفت: در تکریم و احترام به درخواست اهالی فرهنگ و هنر سالن بیضاء در کتابخانه شهید مطهری اردبیل بهسازی و نوسازی می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جریان بازدید از عملیات بازسازی سالن بیضای اردبیل اظهار کرد: در این عملیات عمرانی که با هدف بازسازی سالن متروکه و مخروبه بیضای اردبیل انجام می‌شود بیش از 250 میلیون تومان هزینه صرف خواهیم کرد تا این مجموعه به شکل مناسب و شایسته در اختیار اهالی هنر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال گذشته 80 میلیون تومان و امسال نیز حدود 70 میلیون تومان در بخش بهسازی داخل این سالن و 100 میلیون تومان نیز برای محوطه‌سازی آن هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سالن بیضاء همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در اختیار فعالان عرصه هنر در رشته‌های مختلف قرار گیرد.
فرماندار اردبیل بیان کرد: با تجهیز و بازسازی سالن بیضاء تمام بخش‌های این مجموعه اعم از سن، صندلی‌های جدید، تجهیزات صوتی و نور و روشنایی به شکل استاندارد آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر اردبیل خواهد شد.
 
تجهیز و راه‌اندازی 8 کارگاه تولید فرش در اردبیل
زنجانی همچنین در بازدید از کارگاه تولید فرش دستباف، تابلوفرش و بافته‌های داری در منطقه سلمان‌آباد اردبیل گفت: در این کارگاه بیش از 150 نفر به صورت کارگاهی و تولید فرش در منزل فعالیت می‌کنند که با تامین مواد اولیه توسط سرگروه تولیدات آنها به قیمت مناسب در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه سالانه بیش از 2 هزار مترمربع انواع فرش دستباف تولید می‌شود، افزود: ما به صورت جدی از این کارگاه‌های اشتغالزا در سطح شهرستان‌های اردبیل اعم از مناطق شهری و روستایی حمایت می‌کنیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل نیز تصریح کرد: ما در همه شهرستان‌ها با صدور 280 پروانه برای فعالان عرصه فرش و قالیبافی تلاش می‌کنیم تا حمایت جدی را از فعالان این بخش انجام دهیم.
مالک اژدر حسنی با بیان اینکه 55 هزار نفر بافنده فرش در استان فعالیت می‌کنند، افزود: 33 هزار نفر از آنها دارای کارت شناسایی معتبر هستند.
وی ادامه داد: در شهرستان‌های خلخال و گرمی تولید فرش ابریشم، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تولید تابلوفرش و در مرکز استان نیز تولید انواع فرش‌ها با نقوش متفاوت و از نوع هریس، ماهی، ترنج و شاه عباسی با رج‌های 20، 25، 40، 50 و حتی 60 رج تولید می‌شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل از افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت به میزبانی اردبیل با حضور استان‌های مختلف کشور خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه از 16 تا 21 مرداد ماه برپا خواهد بود و علاقمندان از سالعت 16 الی 22 شب می‌توانند از محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.