به گزارش ایرنا ، بهروز ندایی روز یکشنبه در گفت و گویی خبری افزود: سیاست های بخش گردشگری استان بر اساس تنوع جاذبه ها ، جذب بیشتر مسافران و افزایش میانگین مدت اقامت بوده و در این راستا از همه ظرفیت های استان از جنوبی ترین نقطه در رود قزل اوزن تا شمالی ترین نقطه در حاشیه رود ارس بهره گرفته می شود.
وی اظهار داشت: وجود مناطق حفاظت شده حیات وحش ، ژئوپارک، آثار باستانی و قلعه های تاریخی و طبیعت بکر و زیبای دشت مغان ، دریاچه های گیلارلو و غفاری ، آداب و سنن و زندگی عشایری و ساحل رود ارس از جمله جاذبه های گردشگری هستند که برای آنها برنامه ریزی شده و موجب رونق گردشگری در شمال استان خواهد شد.
معاون استاندار اردبیل درباره منطقه باستانی شهر یئری مشگین شهر نیز گفت: حفظ ، مرمت و بهسازی مجموعه ارزشمند و تاریخی شهر یئری در دستور کار استانداری و مجموعه گردشگری استان قرار گرفته است.
ندایی اضافه کرد: بخشی از ساماندهی این مجموعه با اعتبارات استانی قابل اجرا بوده که عملیات آن آغاز شده و با قول مساعد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی برای طراحی و ساخت حفاظ محوطه اصلی این منطقه باستانی نیز به زودی اقدام خواهد شد.
استان اردبیل با داشتن دهها اثر باستانی و جاذبه طبیعی از مناطق مهم گردشگری ایران می باشد. کشاورزی و گردشگری از جمله مهم ترین محورهای توسعه این استان بشمار می رود.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.