به گزارش ایرنا ، مهناز دولتی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: با وجود تاکیدهای مکرر بر بی فایده و مضر بودن سوزاندن کاه و کلش از طریق محیط زیست و جهاد کشاورزی در مزارع ، متاسفانه برخی افراد به این کار اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه 350 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت صیفی جات زیرنایلونی اختصاص یافته، افزود: تعهدات لازم با هماهنگی کمیته پسماند کشاورزی با صیفی کاران انجام و کشاورزان ملزم شده اند پس از برداشت محصولات خود پسماند پلاستیک ها را جمع آوری کنند.
وی گفت: ماهانه بطور متوسط 1.5 تن پسماند پزشکی از مطب ها، مراکز درمانی و بیمارستان های بیله سوار جمع آوری می شود.
دولتی همچنین با اشاره به اینکه بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی محل دفن نهایی زباله بیله سوار در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: پیگیری و تکمیل مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی محل دفع زباله توسط شهرداری باید در اولویت فعالیت های حوزه زیست محیطی قرار بگیرد.
معاون برنامه ریزی فرمانداری بیله سوار گفت: پسماندهایی که امروز به عنوان یک معضل در جامعه دیده می شود قابلیت و سرمایه های بالقوه ای است که باید بر کارآفرینی های ناشی از آن متمرکز شد.
امسال آتش سوزی های متعددی در اراضی زراعی شهرستان های نیر ، پارس آباد ، بیله سوار و گرمی مغان بوقوع پیوسته و خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرد.
هر سال معمولا زارعان استان اردبیل بعد از برداشت محصول ، کاه و کلش باقیمانده در مزارع خود را بر اساس باورهای غیرعلمی و به منظور تقویت خاک آتش می زنند و شعله های حریق گسترش یافته و خسارات زیادی برجای می گذارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.