معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات ملی و استانی مرکز جامع اهدای خون را در شهر اردبیل راه‌اندازی کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در گرامیداشت روز ملی اهدای خون و در بازدید از پایگاه انتقال خون اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن مردمان خونگرم و ایثارگر جزو استان‌های ممتاز و پیشرو در کشور در اهدای خون است تا نیاز بیماران اعم از بیماران هموفیلی، تالاسمی و ... تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم این استان با احسان خون خود در حقیقت جان بسیاری از انسان‌های نیازمند به این فرآورده را نجات می‌دهند و امیداریم این مهربانی‌ها و ایثارگری‌ها که منبعث از خاستگاه معنوی این شهر است همچنان پرفروغ و مستمر ادامه پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش همکاران سختکوش انتقال خون در انجام ماموریت حساس خود با تکریم مردم و کمک به نیازمندان بیان کرد: ما خوشحال هستیم که در استان اردبیل حتی بیشتر از نیاز بیماران اهدای خون انجام می‌شود و مازاد تولید این استان به سایر استان‌های نیز ارسال می‌شود.
حسین‌زاده گفت: ما از طریق استانداری و فرمانداری اردبیل در تجهیز و تکمیل امکانات به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به مجموعه انتقال خون کمک کردیم و همچنان تلاش می‌کنیم تا این مجموعه با داشتن بهترین شرایط به فعالیت خود ادامه دهد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از تامین زمین برای احداث مرکز جامع اهدای خون به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی در شهر اردبیل، افزود: استاندار اردبیل در کنار مسئولان کشوری انتقال خون قول مساعد دادند تا در احداث این مرکز یار و کمک‌کار مجموعه انتقال خون باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: کشور ایران تنها کشوری در دنیاست که هم در اهدای خون و هم تامین نیاز بیماران کار به شکل رایگان و داوطلبانه انجام می‌شود.
 
اهدای 3 هزار واحد خونی در هر ماه
در این بازدید همچنین مدیر کل انتقال خون استان اردبیل نیز با گرامیداشت نهم مرداد ماه روز ملی اهدای خون اظهار کرد: ماهانه در استان اردبیل 3 هزار واحد خونگیری انجام می‌شود و ما تنها کشوری در دنیا هستیم که خون رایگان بیماران را تامین می‌کنیم.
بابک رضازاده خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران نداریم و انتظار داریم با راه‌اندازی ساختمان جامع اهدای خون در شهرک الهیه بتوانیم در آینده هم از لحاظ کمی و هم کیفی این خدمات را ارتقا دهیم.
وی بالاترین اهدای خون را مربوط به گروه خونی O و A مثبت اعلام و تصریح کرد: ما در سال 95 بالغ بر 100 روز بحرانی در تامین خون داشتیم که این تعداد در سال گذشته و چهار ماهه امسال به صفر رسیده است.
رضازاده همچنین به کاهش ضایعات فرآورده‌های تولیدی از 17 درصد به کمتر از سه درصد در سالجاری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی انتقال خون تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیازمندان است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.