بهروز آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 670 هکتار از اراضی خرد کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که از این میزان 403 هکتار مربوط به سیستم آبیاری بارانی و 267 هکتار مربوط به سیستم آبیاری تیپ ، قطره ای و کم فشار می باشد.
او گفت: طرح های آبیاری تحت فشار در سطح طرح های ملی و عمومی به مساحت 11 هزار و 597 هکتار اجرا شده و در حال بهره برداری می باشد و 19 هزار هکتار از اراضی 15 روستا در حوزه این شهرستان نیز در حال مطالعه برای اجرای آبیاری تحت فشار است.
آقازاده اظهار داشت: سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 250 هکتار از اراضی خرد کشاورزی اردبیل نیز در حال اجرا می باشد.
او از کشاورزان خواست برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح مزرعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و برای اجرای طرح های مربوط به سیستم های آبیاری نوین اعم از ، موضعی ، کلاسیک ، کم فشار و سایر از تسهیلات بلاعوض دولتی با توجه به دستورالعمل ابلاغی سطح و اعتبارات کمک های فنی و اعتباری سامانه های نوین آبیاری بهره مند شوند.
آقازاده اظهار امیدواری کرد استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره برداری صحیح از منابع آبی و افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری داشته باشد.
اجرای روش های نوین آبیاری برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب موجود و افزایش راندمان آبیاری به میزان 75 درصد در روش آبیاری بارانی و 90 درصد در روش قطره ای و کاهش هزینه های آبیاری و سهولت انجام عملیات زراعی و مقابله با علف های هرز مزرعه و جلوگیری از فرسایش خاک و زهدار شدن اراضی و افزایش محصول در واحد سطح را به دنبال دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.