رضا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: الحاق نمین به منطقه آزاد تجاری در لایحه دولت نبود ولی نمایندگان اردبیل این موضوع را با هدف تصویب آن در کارگروه تخصصی پیگیری کردند که با مخالفت نمایندگان پارس آباد و بیله سوار ، مشگین شهر و خلخال مواجه شد.
وی اضافه کرد: نمایندگان اردبیل هنوز هم پیگیر موضوع هستند تا مطالبه مردم نمین برای بهره مندی از منطقه آزاد تجاری و صنعتی محقق شود.
کریمی بیان کرد: در یک سیاست‌ گذاری درست و منطقی می ‌توان از ظرفیت مناطق آزاد برخلاف برخی اظهار نظرها استفاده کرد چرا که قرار نیست مناطق آزاد به محل واردات کالاها و اجناس خارجی تبدیل شود بلکه منطقه آزاد اردبیل می‌ تواند به محل بارانداز کالا به کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان ، آسیای میانه تا روسیه تبدیل شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) جهت ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از دیگر مزایای مناطق آزاد محسوب می شود.
کریمی اضافه کرد: همچنین برخورداری از انواع معافیت های مالیاتی، امکان ورود ماشین آلات و قطعات و مواد اولیه جهت صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر مناطق آزاد است.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید و برای عملیاتی شدن نیازمند تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.