ایرج سپیدکار ، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه گردشگری در سه فاز و در زمینی به مساحت 8.5 هکتار توسط شرکت تعاونی مروارید آزادی اردبیل احداث خواهد شد.
فاز اول این مجتمع شامل بزرگترین آبدرمانی تخصصی کشور در 2 طبقه و با رعایت نوین ترین استانداردهای روز دنیا در پنج هزار و 539 متر مربع اجرا می شود.
سپیدکار بیان کرد: 2 فاز بعدی این مجموعه شامل احداث هتل پنج ستاره ، پارک آبی ، واحدهای اقامتی لوکس و روستایی، رستوران، آمفی تئاتر رو باز و سالن های ورزشی خواهد بود.
به گفته وی ، برآورد مالی اجرای فاز یک این مجموعه 130 میلیارد ریال می باشد و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اقدام به تصویب مبلغ 60 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره با اشتغالزایی 60 نفر برای آن کرده است.
او اضافه کرد: از محل اعتبارات ایجاد زیرساخت های گردشگری، مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد زیرساخت برق به میزان 500 کیلو وات برای مجموعه گردشگری مروارید آزادی هزینه شده و عملیات اجرایی انتقال برق و ایجاد تاسیسات مربوط در حال انجام بوده وظرف 20 روز آینده به پایان خواهد رسید.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری اردبیل واقع شده و یکی از مناطق گردشگری استان می باشد.
7116/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.