میر حمایت میرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی یکی از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل است و راه اندازی آن موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
وی درباره جذف نمین از منطقه آزاد تجاری و صنعتی گفت: حذف نمین به دلیل مخالفت نماینده مشگین شهر ، خلخال ، مغان و نمایندگان دیگر استان ها صورت گرفت چرا که احتمال می رفت با افزوده شدن نمین ،کل لایحه حذف شود.
میرزاده بیان کرد: البته بعد از تصویب نهایی لایحه در مجلس می توان نمین را هم به لایحه اضافه کرد.
وی اظهار کرد: از آنجا که اردبیل از استان های توسعه نیافته کشور با آمار مهاجرت بالا محسوب می شود وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی در اشتغالزایی ،جلوگیری از روند مهاجرت و محرومیت زدایی منطقه بسیار موثر خواهدبود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد می تواند دشت مغان را به قطب صادرات محصولات لبنی و کشاورزی تبدیل کند، افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی مغان همچون میوه، گندم، لبنیات ، عسل و حتی صنایع دستی روی دست شان مانده است و بازار برای صادرات آن وجود ندارد.
نماینده گرمی در مجلس بیان کرد: تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارایه خدمات عمومی از اهدافایجاد مناطق آزاد است که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی بر آنها تاکید شده است.
وی اظهار داشت:مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین المللی تعریف شده و با تغییر راهبرد تجاری کشور از واردات به تشویق و توسعه صادرات از اولویت خاصی برخوردار است.
استان اردبیل دارای 380 کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان است و 2 طرح منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و نیز بندر خشک در این منطقه مرزی پیشنهاد و از سوی دولت مصوب شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.