اهالی و هیات امنای "جمعه مسجد" با ارسال نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار مرمت و بازسازی این بنای تاریخی شدند.

به گزارش‌ایلنا، این درخواست که برای چندمین بار از سوی مردم و اعضای‌هیات امنا مطرح می‌شود به ضرورت رسیدگی مطلوب جهت مرمت، نگه داری و حفاظت از این اثر تاریخی تاکید دارد.

در بخشی از نامه ارسالی بر مرمت طرح ملی مسجد جمعه در اسرع وقت تاکید شده است.

همچنین تاکید شده عملیات مرمت و بازسازی و رسیدگی فنی به صورت مداوم و تا حصول و تصویب طرح ملی و مرمتی به صورت جاری و به عنوان کارگاهی فعال در طول سال ادامه یابد.

با هدف صیانت از این اثر تاریخی مردم محله جمعه مسجد درخواست دارند که نگهبان و کارشناس راهنمایی کننده توریست ها و بازدیدکنندگان از طرف میراث فرهنگی و به صورت 24 ساعته در محوطه و تپه تاریخی مسجد جمعه و در طول سال به کار گرفته شود.

اهالی محل همچنین اختصاص بودجه کافی و وافی مانند مساجد و بناهای تاریخی اصفهان، شیراز و تبریز را به این اثر تاریخی درخواست کرده اند.

در پاسخ به این مطالبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز این درخواست را در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اردبیل مطرح کرد.

به منظور احیای این بنای تاریخی طرح تبدیل آن به پایگاه ملی- پژوهشی را به تصویب رسانده و در پی حضور مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های‌جهانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری‌کشور این مهم درخواست شد.

با معرفی مدیر پایگاه ملی- پژوهشی و اختصاص اعتبار مناسب پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تحولات مطلوبی در مرمت این اثر تاریخی مشاهده شود و هم اینک نیز اقداماتی در دست اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.