به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی روز دوشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خلخال افزود: ارائه تسهیلات اشتغال‌ زایی به متقاضیان طرح های صنعتی و تولیدی اشتغال زا و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای اشتغال زا در منطقه راهکاری مناسب برای حل معضل بیکاری در جنوب استان می باشد.
وی بیان کرد: اهمیت اشتغال با توجه به وجود شرایط نه چندان خوب اقتصادی در کشور مساله ای حیاتی است که باید مورد توجه جدی مسئولان امر واقع شود.
او همچنین با بیان اینکه در قانون بودجه امسال اعتبارات مناسبی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و حل بخشی از معضل همه گیر بیکاری در کشور اختصاص یافته، گفت: انتظار می رود با اجرایی شدن برنامه های اشتغال زایی دولت در سال جاری شاهد کاهش آمار بیکاران در جامعه باشیم.
خالقی با اشاره به این که آمار و ارقام بیکاری در کشور با آمار واقعی آن مطابقت ندارد، اظهار داشت: جامعه امروزی نیازمند تدوین برنامه های مناسب در اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت ‌ها و قابلیت ‌های موجود اشتغال در کشور است تا بخشی از مشکل بیکاری سه میلیون و 200 هزار بیکار در کشور حل شود.
او گفت: برنامه ‌های گسترش رشته های محصول محور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای فرصتی فراهم می کند تا افراد بتوانند با کسب مهارت لازم برای بازار کار و فراگیری آموزش های لازم وارد بازار کار شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت و چهار شعبه ثابت با بیش از 15 هزار کارآموز در کنار 196 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مناطق این استان در آموزش رشته های مختلف فنی و ایجاد مهارت لازم برای افراد جویای کار فعالیت دارند.
محمد پورقلی اظهار داشت: برای ایجاد فرصت های شغلی برای کارآموزان رشته های فنی امسال 2 هزار کارآموز در طرح مهارت ‌آموزی محیط کار واقعی در این استان جذب و زمینه انتقال دانش از دانش‌ آموختگان به بنگاه ‌های اقتصادی فراهم می‌ شود.
نرخ بیکاری در استان اردبیل 9.2 درصد برآورد شده و بر اساس سرشماری سال 95 تعداد بیکاران استان 65 هزار تن می باشد که 36 تا 40 آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.