میر حمایت میرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی شرکت های دولتی و موسسات عمومی می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شرکت کشت و صنعت مغان هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهارداشت: نمایندگان استان در مجلس در مورد واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی موافق نبودند و اصلاح مدیریتی مد نظر نمایندگان بود.
میرزاده بیان کرد: باید در واگذاری این شرکت نهایت دقت و بررسی لازم از سوی کارشناسان صورت بگیرد تا سرنوشت آن به سرنوشت دیگر شرکت های واگذار شده کشور دچار نشود.
وی ساماندهی و تقویت مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان را ضروری خواند و افزود: تنها راهکار تقویت این شرکت واگذاری به بخش خصوصی نیست بلکه می توان برای تقویت و توسعه این شرکت مدیریت آن را تقویت کرد.
میرزاده گفت: این شرکت باید به عنوان یک شرکت موفق و کارآمد در سطح کشور و خاورمیانه تبدیل شود و در این صورت است که می توان شاهد رشد و شکوفایی در عرصه کشاورزی در دشت زرخیر مغان بود.
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزایش مکانیزاسیون شرکت و تغییر رویه آبیاری ، کشاورزی دقیق ، توسعه گلخانه ، توسعه باغ ها ، تولید زیتون و روغن زیتون ، توسعه تولید گیاهان دارویی ، تولید نهال و بذر و ایجاد زنجیره های تولید و اشتغال و کارآفرینی را برای تداوم توسعه شرکت کشت و صنعت مغان موثر دانست.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
این شرکت در شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.