' روابط عمومی های فعال روابط عمومی هائی هستند که بتوانند در عمل به وظایف و رسالتی که بر عهده دارند به خوبی عمل نمایند، کسانی که در سنگر روابط عمومی های ادارات، نهادها و ارگان های مختلف مشغول به خدمت می باشند اگر در برقراری ارتباط مناسب با جامعه و افکار عمومی موفق باشند و وظیفه خطیر پل ارتباطی بین مردم و مسؤولین را به درستی ادا نمایند برازنده عنوان برتر، کارآ و لایق و توانا هستند.
نشریات که وظیفه سنگین اطلاع رسانی را بر عهده دارند روابط عمومی هائی را برتر باید نامگذاری کنند که قادر به تامین رضایت مردم باشند، رسانه ها فارغ از هر گونه وابستگی و منافع مادی وظیفه دارند از مسؤولانی که در راستای تأمین رفاه مردم و برآورده کردن نیاز آنها تلاش می کنند قدردانی بکنند و چهره های خدوم و صادق را به جامعه معرفی نمایند.
مطبوعات و رسانه ها با توجه به رسالتی که بر عهده داشته و سرمایه بزرگی چون قلم را به امانت در اختیار دارند در برخورد با مقوله هایی که با مردم و جامعه و افکار عمومی سر و کار دارند حق برخورد یک جانبه و نگاه یک سویه را نداشته و نخواهند داشت.
ملاک برتر بودن یک مسئول بر پایه میزان پایبندی او به وظایف و تعهدات و بودن در خدمت جامعه و رعایت عدالت و حرکت در مسیر مستقیم می تواند باشد، سنجش مسئول بر پایه منافع فردی و معیار قرار دادن رضایت مندی خود ظلم بزرگی می تواند در حق افرادی باشد که صادقانه تلاش می کنند و هیچ وقت به خود اجازه نمی دهند که از صراط مستقیم منحرف بشوند.
در راستای همکاری روابط عمومی ها با رسانه ها و مطبوعات مسئولینی می توانند موفق نامیده شوند که نگاهی عدالت محورانه و همه جانبه به رسانه ها داشته باشند.
نا گفته پیداست که با توجه به بالا رفتن کمیت رسانه و نشریات محلی و سراسری دست یابی به این هدف غیر ممکن به نظر برسد و روی این اصل هر انتخابی از دیدگاه رسانه ها در برگیرنده نظر همه خانواده رسانه نمی تواند باشد.
دوستی تعریف می کرد ممکن است مسئول روابط عمومی یک اداره کل از دید چند نفر از همکاران بابت حمایت از نشریات آنها در صدر قرار بگیرد و در مقابل عده ای دیگر چنین نظری نداشته باشند.
به هر حال امیدواریم مطبوعاتی ها شان جامعه رسانه ای استان را با چیز دیگری معامله نکنند.،یک رپرتاژ آگهی نمی تواند ملاک و معیاری برای برتر بودن و عدم تخصیص آن به یک نشریه دلیلی بر ناکارآمدی و ناتوانی مسئول روابط عمومی یک نهاد و یا یک اداره کل باشد.
حیف است قلم خود و چرخاندن آن بر روی کاغذ را در راستای منافع شخصی ،جذب آگهی و درآمد بیشتر به هر وسیله ای قرار دهیم.
مسلما اگر نشریات بتوانند در بحث انعکاس اخبار و گزارش ها تخصصی تر برخورد نمایند و دست اندرکاران آن از علم و دانش روزنامه نگاری و ارتباطات بهره مند باشند و بر حسب اتفاق و برای خالی کردن عقده ها خود را در جامعه رسانه ای جا نزنند بهره برداری های فارغ از چارچوب قانونی حتی در درصدی پائین تر قابل رویت نخواهد بود'.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.