استاندار اردبیل گفت: براساس بررسی‌های انجام شده قرار نیست در قالب طرح جامع شهر خلخال منطقه خوجین به این شهر اضافه شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در طرح جامع شهرستان خلخال که ماه‌های گذشته تهیه شده موضوع الحاق خوجین به شهر خلخال مطرح بود که دلایل مختلف و بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که خوجین به خلخال ملحق نمی‌شود و به صورت جدا این دو منطقه در طرح جامع دیده شود.
وی به موضوع اشتغال روستائیان و طرح توسعه و اشتغال مناطق روستایی به تعداد 129 روستا اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه که توسط مشاور مورد بررسی دقیق قرار گرفته طرح ارزشمندی است که ما قطعا این برنامه‌ها را حمایت می‌کنیم و امیدواریم زمینه اشتغال 855 نفر را با تزریق 30 میلیارد تومان در قالب 125 روستای هدفگذاری شده محقق کنیم.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اشتغال روستائیان به عنوان یکی از اولویت‌های سالجاری مورد توجه قرار است، گفت: در این زمینه پرداخت تسهیلات با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شده و امیدواریم با پرداخت سرانه اشتغال مناسب در مناطق روستایی و جذب جوانان بیکار منطقه بتوانیم فرصت مهاجرت معکوس را در این مناطق فراهم کنیم.
بهنامجو ادامه داد: در برنامه اشتغال روستائیان و طرح‌های توسعه‌ای باید نظر کارشناسی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گرفته شود که قطعا با دقت خاص این برنامه در راستای راه‌اندازی کارگاه‌ها صنایع متعدد انجام شود تا در آینده با خلل و خدشه‌ای در این حوزه روبرو نباشیم.
وی تصریح کرد: مشاور در کنار ارائه طرح‌های توجیهی خود باید نسبت به بازاریابی محصولات تولید شده در روستاها و صنایعی که قرار است در این مناطق دایر شود پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد که ما از مشاور خواسته‌ایم در هممه 129 روستای بررسی شده این کار را انجام داده و زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب در تعامل با دستگاه‌ها و مدیران اجرایی به شایستگی فراهم آید.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با استقبال از پیشنهاد مدیران دستگاه‌های اجرایی متعدد در زمینه اشتغال روستایی بیان کرد: ما کار برندسازی و زمینه اطلاع‌رسانی از تولیدات مناطق روستایی و شهری را به صدا و سیما و تبلیغات اسلامی سپردیم تا در این زمینه با برگزاری کارگروه‌های تخصصی از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها استفاده کنند تا امر برندسازی به شکل واقعی و فراگیر انجام شود.
بهنامجو با قدردانی از همکاری خوب صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در این زمینه افزود: این تبلیغات و کارهای رسانه‌ای باید برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به شکل رایگان انجام شود تا با منافع به دست آمده بتوان حمایت‌های لازم را از رسانه‌ها و هنرمندان انجام داد.  
وی به فرماندار پارس‌آباد نیز گفت: در زمینه تهیه برنامه توسعه و اشتغال 25 روستای این شهرستان که به تصویب اعضای شورای برنامه‌‌ریزی رسید به صورت دقیق در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه محصولات باغی و لبنی بررسی‌های دقیقی را انجام داده تا اشتغال پایدار در این مناطق اتفاق بیفتد.
استاندار اردبیل همچنین به راه‌اندازی چهار شهرک جدید به همت بخش خصوصی در حوزه‌های دارویی، پتروشیمی، صنفی و برق و الکترونیک اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود در واگذاری شهرک تخصصی گلخانه‌ای مغان که در حال احداث است به بخش خصوصی یک همت فراگیر را شاهد باشیم.
در این جلسه قرار شد با واگذاری شهرک گلخانه‌ای مغان به بخش خصوصی به میزان 200 هکتار و همچنین راه‌اندازی شهرک‌های جدید و نواحی صنعتی اقدامات از سوسی دستگاه‌های مرتبط انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.