به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر عتباتی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود : پارسال هشت هزار و 457 فقره پرونده مرتبط با مواد مخدر و روانگردان در مراجع قضایی استان تشکیل شد که در مقایسه با سال ما قبل آن 10 درصد افزایش دارد.
او ادامه داد: تلاش بر این است تا آن عده از حمل کنندگان مواد مخدر را که میزان آن اندک و برای مصرف خود بوده از چرخه قضایی خارج کنیم و برای این منظور نیازمند ایجاد یک مرکز استاندارد در اردبیل هستیم.
عتباتی همچنین از انهدام یک شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل طی هفته گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد : تاکنون پنج نفر از اعضای این شبکه که اقدام به قاچاق مواد مخدر بین کشورهای همسایه ایران شامل گرجستان و جمهوری آذربایجان می کردند دستگیر شده اند که دو نفراز آنها از اتباع آذری هستند.
دادستان اردبیل نیز در این نشست گفت : حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر ، مسئولیت ارگانهای ذیربط و دست اندرکاران مبارزه با اعتیاد را سنگین تر کرده است.
او افزود : اکنون شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه زدن به آنها را در استان اردبیل در اولویت قرار داده و با هماهنگی نیروهای سپاه ، انتظامی و مرزبانی به واسطه شناسایی و رد زنی محموله های مواد مخدر ، ضربه های مهلکی بر پیکر قاچاقچیان وارد می شود.
عتباتی تاثیر خانواده ها و مردم را در موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد غیرقابل انکار دانست و گفت : همکاری آگاهانه و هشیارانه مردم می تواند موفقیت را در این مبارزه سخت دوچندان کند.
او وضعیت استان اردبیل را در ارتباط با مواد مخدر در مقایسه با اکثر نقاط کشوربطور نسبی مطلوب توصیف کرد و ادامه داد : باید برای ادامه این وضعیت و کاستن از میزان آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مواد مخدر بیش از پیش تلاش کنیم.
در این نشست مدیران ذیربط گزارش ها و پیشنهادهایشان را در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر ارایه دادند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.