معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: به گواه تاریخ و اسناد و آثار متعدد تاریخی مردم اردبیل همواره به ملت و دین خدمت کرده اند‌.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان در مراسم روز شیخ‌صفی الدین اردبیلی، افزود: مردمان این خطه در انسجام و یکپارچه‌سازی کشور و پرورش علما و بزرگان زیادی همچون شیخ صفی الدین اردبیلی که حکومت فراگیر صفویه را تشکیل داد، نقش آفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: مردم این منطقه در دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش آفرینی می کنند.

مونسان با بیان اینکه اردبیل از موهبت‌های فراوان الهی از جمله جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و آثار متعدد تاریخی برخوردار است ، تصریح کرد: این استان همه مولفه های منطقه نمونه گردشگری کشور را داراست. 

وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری روز افزون گردشگری در اقتصاد کشورها گفت: از حدود ۳۰ سال پیش تاکنون گردشگری از ۳۵ میلیون نفر در دنیا به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر رسیده است که رشد پرشتابی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از هر ۱۰ شغل ، یک شغل مربوط به این صنعت است ودر ایجاد درآمد نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بصورت مستقیم نقش ایفا می کند به همین علت است که کشورها تلاش می کنند، گردشگری را پویا کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه رونق گردشگری همه بخش های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد، اظهارکرد: کشورمان مزیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزود: در سال های اخیر و با توجه ویژه رئیس جمهور محترم اقدامات خوبی در این زمینه  انجام گرفته و زیرساخت های گردشگری در حال تامین است بطوری که مجموع هتل‌های ۴ و ۵ ستاره  که در طول دولت تدبیر و امید احداث شده با تعداد کل هتل های کشور برابر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.