به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اقتصاد ایران وابسته به خارج نیست و کشور وسیعی است که می تواند مایحتاج خود را تامین و روی پای خود بایستد.
او افزود: دخالت نظامی نیز با روحیه ایرانی ها سازگار نیست و عرق ملی آنها را به شدت تحریک و آنها را متحد می کند ، همچنان که در هشت سال جنگ ایران و عراق تمام دولت ها حتی 2 ابرقدرت در کنار رژیم متجاوز بودند ولی ایرانی ها غالب شدند.
به گفته وی ، آنها گفته اند برای به زانو درآوردن نظام ایران تنها یک راه داریم و آن جنگ روانی است، یعنی هم روحیه ملت را خراب کنیم و هم روحیه دولت را و هم روحیه نخبگان جامعه را و با جنگ روانی بین ملت و دولت ایجاد فاصله و نفرت کنیم و جنگ روانی را روی موضوع اقتصاد ببریم.
وی ادامه داد: در جنگ روانی هیچ عنصری موثرتر از ایجاد یاس و نگرانی نسبت به آینده نیست و امروز دشمنان ما دست روی همین نقطه گذاشته و با تمام توان روی امید ملت ایران متمرکز شده اند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ایران امروز به استقلال، ایستادگی، آبروی بین المللی و نفوذ منطقه ای خود افتخار می کند اما دشمن دنبال آن است که با شایعه، دروغ، مغالطه، جنگ روانی و برجسته سازی ضعف ها، این احساس افتخار را از ملت ایران سلب کند و با شکست جلوه دادن پیروزی ها و پیشرفت ها، حرکت امیدوارانه را که حلال مشکلات کشور است، از بین ببرد.
خطیب جمعه اردبیل همچنین به رواج برخی شایعه ها علیه نظام اشاره کرد و گفت: در بحران آب آبادان و خرمشهر شایعه کردند که ایران به عراق آب می فروشد و در بحران برق گفتند ایران به عراق برق می دهد.
آیت الله عاملی افزود: این در حالی است که ایران ذره ای آب یا برق به عراق تحویل نمی دهد و تبادلات انرژی ایران و عراق فقط در زمستان است که ایران برق اضافی خود را به همسایگان می فروشد.
او ادامه داد: نمونه دیگر جنگ روانی علیه ایران در عراق صورت گرفته ، آمریکا در انتخابات عراق شکست بسیار سنگینی خورد و نتیجه انتخابات نشان می دهد که افکار عمومی عراق کاملا ضد آمریکاست.
آیت الله عاملی افزود: دشمنان شایعه کردند که ایران هزار و 700 خلبان عراقی را در چند سال اخیر کشته با این دلیل که آنها در زمان جنگ، ایرانی ها را بمباران کرده اند، این شایعه بسیار خطرناک است و اینجاست که یک ملت اگر بصیرت نداشته باشد گرفتار می شود.
وی تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ روانی بویژه در صدا وسیما را ضروری دانست و گفت: در جنگ روانی اگر ملتی بصیرت و اطلاع از پشت پرده نداشته باشد، شکستش حتمی است.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.