فرماندار اردبیل گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت را برای مطالعه عمیق و اندیشمندانه در بین خانواده‌ها و توسعه و ترویج این امر مقدس را در جامعه فراهم کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه ها در اردبیل اظهار کرد: ما باید براساس ذائقه مردم در تهیه و فراهم کردن بستر مطالعه و کتابخوانی به گونه‌ای عمل کنیم تا سودمندترین خروجی را در این حوزه شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در انتخاب نام و عنوان کتابخانه‌ها در هر منطقه باید به روشی عمل کنیم تا خود این عنوان ایجاد رغبت و انگیزه برای مطالعه را در بین شهروندان و روستانشینان فراهم آورد که جا دارد از خیر تمام عرصه‌های علم و فرهنگ و ادب این دیار مرحوم نباتی مقدم یاد کنیم که با مجاهدت خاموش در همه حوزه‌ها نقشی تاثیرگذار و بی‌نظیر داشته است.
فرماندار اردبیل فعالیت 13 کتابخانه نهادی و 8 کتابخانه مشارکتی را در سطح شهرستان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: باید در قالب برنامه‌های مختلف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی این فرهنگ را به داخل خانه‌ها ببریم تا زمینه مطالعه ارزشمند در بین تک تک اعضای خانواده فراهم آید.
زنجانی گفت: جای خوشحالی است که در قالب جشنواره فراگیر امام رضا(ع) در ابعاد فرهنگی و هنری همه ساله جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را فراهم می‌آورد تا عموم مردم با زندگی امام رضا(ع) و راه و روش آن امام معصوم بیشتر و بهتر آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از سلوک حسنه امام رضا(ع) در راستای رشد فضایل اخلاقی و معنوی است که سال به سال مخاطبان آن بیشتر می‌شوند.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه در شهرستان اردبیل و به همت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزاری این رویداد استارت خورده و تا دهم مرداد ماه ادامه دارد، بیان کرد: ما از خانواده‌های اردبیلی و همچنین میهمانان و مسافران و گردشگران این شهر انتظار داریم تا با حضور در بیش از 21 کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در این رویداد حضور پیدا کرده و ثبت نام کنند.
زنجانی به ثبت نام بیش از 5 هزار نفر در این رویداد اشاره کرد و افزود: این رویداد معنوی و ارزشی حرکتی ماندگار و گامی ارزشمند در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که می‌تواند زمینه دانایی بیشتر و بهتری را فراهم کند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اضافه کرد: در عصر دانایی و با این همه پیچیدگی فناوری‌های نونی ارتباطات کتاب و کتابخوانی همچنان جایگاه ارزشمند خود را حفظ کرده و بهترین درمان درد بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه ما خواندن کتاب و الگوگیری از قهرمانان کتاب‌های تابی است که در جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت الگوگیری از چنین قهرمان بی‌نظیر در اخلاق و سیره پاک فراهم آمده است.
 
برگزاری طرح یاوران مطالعه اردبیل
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه ضرورت تجهیز کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را یادآور شد و بیان کرد: 14 درصد اعضای ما را در کتابخانه‌های عمومی کودکان تشکیل می‌دهند.
رباب عزیزخانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 42 هزار جلد کتاب به امانت رفته و حدود 250 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌ها به ویژه بخش کودکان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی در قالب یک کانکس در خیابان ساحلی اردبیل با همکاری شهرداری و نهادهای مرتبط طرح یاوران مطالعه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مکان‌ها کتا به شکل رایگان امانت داده شده و علاقمندان تنها با یک پیامک کتاب مورد نظر خود را دریافت و حتی واگذار می‌کنند.  
این مسئول بیان کرد: در آینده در این محل شاهد جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی از سوی مردم خواهیم بود و سعی می‌کنیم از ظرفیت این مکان برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و همچنین اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه استفاده شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.