یحیی آذرمی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف تعدیل مصرف و کاهش عوارض زیست محیطی آفت کش های شیمیایی و تولید محصولات سالم اجرا می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر رهاسازی این عوامل در مزارع ، طرح مدیریت تلفیقی آفات با استفاده از روش ها و تجهیزات مبارزه بیولوژیکی شامل محلول پاشی با آفت کش بیولوژیک بی تی، بکارگیری انواع تله و فرمون ها و کارت های زرد و آبی در محصولات زراعی و باغی اجرا خواهد شد.
او گفت: 11 واحد تولید عوامل بیولوژیکی فعال در استان وجود دارد که توسط کارشناسان این مدیریت و واحد حفظ نباتات شهرستان های مربوطه نظارت ، هدایت و مدیریت می‌شوند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: مبارزه شیمیایی با آفات نباتی در مزارع زراعی و باغی به عنوان یک روش معمول برای کاهش خسارت های آفات و کسب محصول بیشتر حائز اهمیت است.
آذرمی بزرگترین مشکل اجرای این روش مبارزه در استان را کاهش اعتبارات یارانه ای به کمتر از یک سوم در سال های اخیر ذکر و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی اصولی و گشایش خطوط اعتباری جدید علاوه بر افزایش سطح زیرپوشش گام موثری برای تجاری سازی و صادرات محصولات و نیز مواد بیولوژیکی تولیدی (حشرات مفید) استان به کشورهای مجاور برداشت.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.