همزمان با هفته استان اردبیل و در شب میلاد امام رضا(ع) برنامه شعر و موسیقی «خطائی گئجه‌سی» با استقبال خوب مردم اردبیل برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که در محوطه بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و با حضور اهلی فرهنگ و هنر و همچنین جمعی از هنرمندان و شاعران و مسئولان شهر اردبیل برگزار شد هنرمندان در حوزه شعر و موسیقی برنامه‌های خود را اجرا کردند که با تشویق و همراهی شرکت کنندگان همراه بود.
در این برنامه که در قالب پانزدهمین شب شعر و موسیقی ایرانی به مناسبت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی و گرامیداشت هفته استان اردبیل برگزار شد، گروه موسیقی طهورا به سرپرستی سیدحسن مرتضوی همراه با آلات موسیقی سنتور، دف، تار، سه تار، عود، نی و تنبک به اجرای برنامه‌های متنوع موسیقی سنتی پرداخته و علاقمندان را در شب میلاد امام رضا(ع) مسرور از این برنامه هنری و موسیقیایی کردند.
در این برناممه موسیقی که ودود موذن‌زاده از هنرمندان موسیقی کشور و خطه اردبیل در کنار تعدادی از شعرا و نویسندگان حضور داشتند تعدادی از شاعران اردبیلی نیز به اجرای برنامه پرداخته و اشعاری را برای علاقمندان قرائت کردند.
امروز همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته استان اردبیل نشست تخصصی صفویه شناسی بر محور بررسی ابعاد حکومت صفوی و تاثیر آن بر تاریخ، تمدن و مدنیت ایران زمین و جایگاه اردبیل در این دوره مورد بررسی قرار گرفت که سخنرانان سعی کردند تا ابعادی از حکومت صفویه و تاثیر آن بر روند توسعه کشورمان به ویژه منطقه آذربایجان را مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.