به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: این مدارس در مناطق عشایر نشین بخش مرکزی و 6 مدرسه در مقطع ابتدایی و 3 مدرسه در مقطع متوسطه دوره اول با ظرفیت 428 دانش آموز راه اندازی شده و از مهرماه امسال در تحصیل دانش آموزان عشایری شهرستان فعالیت خواهند داشت.
وی هدف از راه اندازی مدارس عشایری را حرکت در چارچوب طرح ملی و جامع ساماندهی عشایر ، حفظ هویت عشایر و بهره مندی جمعیت دانش آموزی عشایر منطقه از مزایای این گونه مدارس ذکر کرد.
او از افزایش سطح استقبال دانش آموزان خلخال از کلاس های طرح اوقات فراغت تابستانی امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته خبرداد و گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از اول تابستان امسال در 11 پایگاه مجری این طرح آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
بیرامی اظهار داشت: در حالی که مجموع شرکت کنندگان در این طرح در تعطیلات تابستان سال گذشته هزار و 100 نفر بوده ، در تابستان امسال مجموع دانش آموزان شرکت کننده در این طرح 200 نفر نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت راه اندازی مدارس عشایری و بهره مندی دانش آموزان این گونه مدارس از کمک های اعتباری ویژه دولتی خواستار تلاش مسئولان امر برای راه اندازی این گونه مدارس در روستاها و مناطق عشایر نشین 2 بخش شاهرود و خورش رستم این شهرستان شد.
فریدون بابایی افزود: تغییر منطقه بندی آزمون کنکور این شهرستان از منطقه 2 قبلی به سه جدید نتیجه تلاش و کار جمعی و پیگیری های نماینده مردم این شهرستان در مجلس بود.
وی گفت: با دستیابی به هدف تغییر منطقه بندی کنکور خلخال شانس قبولی دانش آموزان این شهرستان در آزمون کنکور افزایش یافته و داوطلبان کنکور از مزایای مناطق کم برخوردار کشور در این آزمون بهره مند خواهند شد.
او اظهار کرد: برغم کمبود امکانات آموزشی در خلخال در مقایسه با مراکز استان ها ، واقع شدن خلخال در لیست مناطق 2 کنکور و همتراز با شهرستان های برخوردار کشور یکی از عوامل تمایل به مهاجرت مردم از این شهرستان به مناطق دیگر کشور بود.
وی افزود: انتظار می رود با تغییر منطقه بندی شاهد مهاجرت معکوس با توجه به تحقق خواسته عمومی از مسئولان شهرستان مردم در آینده نزدیک باشیم.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.