مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: نباید به بهانه واردات در برخی از حوزه‌ها حمایت از تولید داخلی مغفول مانده و یا نادیده گرفته شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین‌ نجف‌زاده در جلسه تنظیم بازار در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: حجم واردات در برخی از حوزه‌ها نگران کننده است و قرار نیست ارز 3 هزار و 800 تومانی صرف واردات کالاهایی شود که در داخل کشور با حمایت از تولیدکنندگان بهتر و شایسته‌تر می توانیم نتیجه بگیریم.
وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار بعد از سال‌ها رویه کمرنگ جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و ما در جلسات شاهد بررسی و تصمیم‌گیری دقیق در این حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: باید نسبت به واردات دام زنده و لاشه نظارت بیشتری انجام شود تا با کمترین دغدغه بهداشتی و توجه به کیفیت عرضه و مصرف این محصولات بتوان خواسته‌های مردم را تحقق بخشید.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به بالا بودن قیمت برخی اجناس و کالاها در شهرهای کوچک و حتی شهرستان‌های استان اردبیل بیان کرد: ما در بازدیدی که از بازار کوثر و خلخال داشتیم قیمت برخی کالاها را بالاتر از اردبیل مشاهده کردیم و در کنار آن خبری از توزیع گوشت قرمز نیز در این شهرستان‌ها نبود که بهتر است در این زمینه یک نظارت دقیق انجام شود.
معاون دادستان اردبیل نیز درر این جلسه رعایت مقررات و قوانین را در واردات و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم ضروری خواند و گفت: باید ارز تخصیصی در این حوزه کنترل و نظارت شود تا به تناسب ارز اختصاص یافته واردات کالاهای اولویت‌دار به انجام برسد.
عطالو اضافه کرد: باید حقوق بیت‌المال و مقررات قانونی در این حوزه رعایت شود و شایسته است از دخالت‌های نابجا پرهیز و به نوعی جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شده و در کنار آن مراقب تولید داخل نیز باشیم.
در این جلسه مدیر عامل شرکت پرتوان با اشاره به فعالیت این شرکت تعاونی در تامین نیازمندی‌های مردم و حتی توزیع گوشت قرمز یبن اقشار آسیب‌پذیر و کارمندان به شکل تقسیطی بیان کرد: ما در هر حوزه‌ای که مسئولان امر صلاح بدانند برای تنظیم بازار آماده تهیه و توزیع مایحتاج ضروری آنها هستیم.
نوبخت تصریح کرد: تاکنون 24 تن گوشت در قالب محموله‌‌های مختلف توزیع کرده و سعی داریم در آستانه عید قربان با واردات دام زنده زمینه توزیع نیاز مردم را به گوشت قرمز برآورده کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.