فرماندار اردبیل گفت: اولیا و دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت شایسته پاسخگوی بدهکاری‌های ما نیستند و باید بهترین بستر برای تعلیم و تربیت نسل آینده فراهم شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان اردبیل اولویت اصلی آموزش و پرورش را توجه به تعلیم و تربیت ارزشمند و تاثیرگذار در مسیر تعالی نسل آینده برشمرد و اظهار کرد: نباید ذهن و فکر مربیان و معلمان مدارس را درگیر مسایل جانبی و بحث‌های پشتیبانی کنیم.  
وی خاطرنشان کرد: باید با اولویت اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان و حل مشکلات درسی آنها را مورد توجه قرار دهد و ضرورتی ندارد دانش‌آموزان ما درگیر مسایل و مشکلات اقتصادی و تنگناهای احتمالی باشند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل افزود: مدیران مدارس باید به بهترین شکل مسایل روحی ، روانی و معنوی و فکری دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده و با آرامش بیشتر و طیب خاطر نسل آینده به رشد و تعالی خود فکر کنند.
زنجانی ادامه داد: قرار نیست ما دغدغه‌های مالی و اعتباری خود را به خانواده‌ها دانش‌آموزان آنها انتقال دهیم و یا اولیا و دانش‌آموزان را درگیر بدهی‌های خودمان بکنیم چرا که این وظیفه آموزش و پرورش است که به دانش‌آموزان خدمت کند و اگر کمکی هم از اولیا گرفته می‌شود باید در چارچوب مشخص و منطقی انجام شود.
وی با یادآوری اینکه بیشترین تراکم جمعیت در مرکز استان قرار دارد، گفت: باید نواحی یک و دو آموزش پرورش شهر اردبیل به صورت ویژه برنامه‌های آماده‌سازی فضاهای آموزشی را برای سالتحصیلی جدید مدنظر قرار دهند و اگر کمبودی نیز وجود دارد از هم اکنون به فکر رفع آنها باشند.
فرماندار اردبیل بیشتر این کمبودها را مربوط به شهرک‌های جدیدالاحداث و مناطق اطراف اردبیل اعلام و تصریح کرد: باید به هر شکل ممکن با دونوبته کردن کلاس‌های درس به نوعی این کمبودها برطرف شود تا دانش‌آموزان با دغدغه کمتر در شروع سالتحصیلی فعالیت آموزشی و پرورشی خود را آغاز کنند.
زنجانی با تاکید بر اینکه نباید در فوق برنامه در فصل تابستان دانش‌آموزان تحت فشار قرار گرفته و یا اسباب دلسردی آنها از درس و مدرسه فراهم آید، بیان کرد: باید در مدارس به ویژه هنرستان‌ها زمینه‌ای را فراهم کنیم تا ذائقه و علائق دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و مشکلات و نارسائی‌ها به نوعی برطرف شود.
وی به فصل ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره و اظهار کرد: با کمترین مشکل و هیاهو این ثبت نام‌ها و ساماندهی دانش‌آموزان و کلاس‌بندی‌‌ها در حال انجام است و امیدواریم در این زمینه نیز با همکاری و مساعدت مسئولان امر فضای بهتری فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.