معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال 400 نفر هیئت علمی جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی باقر طاهری‌نیا در اختتامیه گردهمایی مسئولان حوزه پژوهش، فناوری، کتابداران و سردبیران نشریات دانشگاه فرهنگیان کشور در اردبیل اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال پیام سیاستگذاران به آحاد جامعه و همچنین عکس این هدفگذاری و فرآیند را دارند که ضرورت دارد از این ظرفیت اطلاع‌رسانی و آگاهسازی به بهترین شکل استفاده شود.
وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان و تعابیر ارزشمند معظم‌له در مورد این دانشگاه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به جایگاه مهم دانشگاه فرهنگیان و کمک همه نهادها به پیشبرد اهداف این دانشگاه تاکید کردند و قطعا ما نیز در انجام مامورت اصلی خود که همان تلاش برای تربیت نیروی مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت است به شایستگی به وظیفه خود عمل می‌کنیم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: ما باید در همه حوزه‌ها از معلم گرفته تا مدیر واحدهای آموزشی، مربیان و کارشناسان اداری در تربیت و تحویل شایسته نیروها به مجموعه آموزش و پرورش همت کنیم و این جای خرسندی است که تمام عوامل مدرسه باید از مسیر و معبر دانشگاه فرهنگیان طی طریق کنند.
طاهری‌نیا افزود: این مطلوب‌ترین شرایط است که بهترین نیروها در پرورش نسل آینده از مسیر دانشگاه فرهنگیان به این حوزه ورود پیدا کنند که خروجی و نتایج آن به سود و منفعت مجموعه روبه تعالی آموزش و پرورش خواهد بود.
وی کمبود 100 هزار معلم را در سالجاری و 600 هزار معلم را در افق 1404 یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید سرعت و ظرفیت پذیرش دانشجوی خود را به اندازه‌ای بالا ببرد تا با گذر از این شرایط بتواند راه و مسیر را به شایستگی طی کند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در سالجاری 24 هزار دانشجومعلم از طریق آزمون سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و از سوی دیگر در قالب آزمون استخدامی 17 هزار نفر در آموزش و پرورش مشغول فعالی خواهند شد که باید یک سال در این دانشگاه دوره‌های آموزشی را سپری کنند.
طاهری‌نیا به حضور رتبه‌های ممتاز کنکور در دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک شرایط ویژه با هدف تحصیل در این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: 500 نفر از کنکوری‌های تک رقمی و دو رقمی هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان مضغول تحصیل هستند.
 
برگزاری جشن یکصد سالگی دانشگاه تربیت معلم در کشور
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان به پیشینه یکصد سالگی نظام تربیت معلم در کشور به عنوان یک تجربه موفق اشاره کرد و گفت: قرار است جشن یکصد سالگی اسفندماه در دانشگاه تربیت معلم تهران برگزار شود تا از چهره‌های موفق این عرصه، تجلیلی شایسته به عمل آوریم.
طاهری‌نیا همچنین به تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به نام دانشگاه تربیت معلم اشاره کرد و افزود: با تصویب این تغییر نام در هیئت امنا قرار است شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را تائید کرده سپس دانشگاه فرهنگیان به نام دانشگاه تربیت معلم تغییر نام پیدا کند.
وی مزیت تحصیل در این دانشگاه را استخدام رسمی از همان بدو ورود به این دانشگاه، بهره‌مندی از مزایی بیمه، سابقه خدمت و معافیت سربازی دانست و خاطرنشان کرد: دارندگان رتبه ممتاز در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می‌توانند بدون حضور در کنکور کارشناسی ارشد به تحصیل خود در همه دانشگاه‌ها ادامه دهند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان به بومی‌گزینی نیز به عنوان رویکرد این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: برخلاف سایر دانشگاه‌ها نظام آموزشی در دانشگاه فرهنگیان حضوری و امتحانات آن نیز به شیوه مرسوم انجام می‌شود و ما تلاش می‌کنیم بهترین فضا و امکانات را برای دانشجومعلمان این دانشگاه فراهم کنیم.
طاهری‌نیا با اشاره به سه برابر شدن جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به نسبت سال‌های گذشته، بیان کرد: امسال در کنار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو 400 نفر هیئت علمی نیز جذب این دانشگاه می‌شوند.
وی ادامه داد: برای جبران کمبود هیئت علمی ما از معلمان دارای تحصیلات بالاتر استفاده کرده و سعی می‌کنیم از مدرسان مدعو نیز به نوعی استفاده کنیم هر چند که نسبت هیئت علمی به دانشجو در این دانشگاه یک به 40 است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان همچنین از تدوین نقشه راه این دانشگاه و حرکت در مسیر تامین نیاز معلم در چرخه تعلیم و تربیت خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان تاریخ انقضاء ندارد و با توجه به بازنشستگی زیاد معلمان در سال‌های پیش رو تلاش می‌کنیم به اندازه کافی و مورد نیاز جذب دانشجو را داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.