به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای احداث بزرگراه در مسیرهای اساسی مطالعات لازم و پیگیری اعتبارات مورد نیاز در استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارت مورد نیاز عملیات احداث بزرگراه ها به پیمانکاران واجد شرایط بر اساس قانون برگزاری مناقصات واگذار می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در چارچوب برنامه ریزی انجام شده امسال 30 کیلومتر بزرگراه و 10 کیلومتر راه اصلی در استان احداث می شود.
حیدری افزود: همچنین 20 کیلومتر بهسازی راه های اصلی، چهار کیلومتر بازیافت سرد و احداث 2 تقاطع غیرهمسطح در جاده‌های استان از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی در سال جاری است.
وی درباره احداث راه های روستایی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال احداث 15 کیلومتر راه اصلی ، 50 کیلومتر بهسازی و 50 کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان انجام می شود.
حیدری بیان کرد: برای اتمام طرح های جاده ای اصلی و روستایی در مجموع هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اتمام طرح خلخال - فیروز آباد گفت: برای تکمیل این طرح بطول 27 کیلومتر اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: همچنین احداث باند دوم اردبیل - فیروزآباد بطول 82 کیلومتر در اولویت طرح ها است و تاکنون 40 کیلومتر آن به پیمانکار واگذار و 14 کیلومتر بهره برداری شده است.
حیدری ادامه داد: 26 کیلومتر باقی مانده این طرح هم با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در دست اجراست که 13 کیلومتر آن امسال و بقیه نیز در سال 98 تکمیل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: این طرح در سال های گذشته به دلیل نبود اعتبار معطل بود که امسال با پیگیری های استاندار و نمایندگان استان در مجلس و توجه ویژه دولت در پیوست یک قانون بودجه سال 97 لحاظ و دارای ردیف اعتباری شد.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.